måndag 15 oktober 2007

Måndag...



Idag va det trevligt att komma hem från jobbet! Maten var klar och ljusen var tända i köket! Duktig tonåring jag har (han hade hämtat lillbrorsan på fritids oxå)
Söndagen blev det blogg fritt.....Startade dagen med en bandymatch (dom förlorade tyvärr)
På eftermiddagen tog jag och Filip en promenad hem till mormor och morfar .Det blev gott fika .Det finns mycket att fynda hemma hos dom ! En söt liten skål att kanske ha lite godis i.
Min morfars gamla förbandslåda med innehåll......(det kastade jag bort) Inne i lådan sitter det en lapp fastklistrad där det står vad lådan ska innehålla ,en massa konstigheter som vi defenitivt inte har i våra lådor i dag! (garvsyra,natriumbikarbonat m.m) Det står att den är besiktigad av Röda Korsett 6/4 1939! Nu ska ju jag inte ha plåster och sånt i den ,det blir något pyssligt innehåll istället.
Den tredje bilden är mamma och pappas vackra skåp och en av 6 stolar.....
Nu ska jag leta upp lite "gympakläder" till i morgon då jag ska på Röris 3 kurs (friskis och svettis) Hurtigt va?



8 kommentarer:

Anonym sa...

Sporty-stina fortsätter med sina aktiviteter.
Snyggt skåp!

Mitt hem är min borg sa...

Va kul att du hittade hem till mig..
Vilka fina ljuspåsar du hade gjort.. Ja ska nog försöka mig på nån sån jag me..
Va skönt å höra att det finns nån som tar sig upp ur kontorsstolen och gympar lite.. Själv sitter jag som klistrad här.. Ha ha!!
Ha en skön kväll..
Kram!!

LantlivsAnette sa...

Halloj ! Vad kul att du hittade till mig..så att jag hittade dig !
Vilken fin o rolig blogg du har..du skriver så bra..
Vad bra att fynda hos föräldrarna..där kan man minnsann hitta ett o annat...
Kram Anette

Ardisia sa...

Ljuspåsarna blev jättefina (undrar hur många du gjort... ;))

Och kul å fynda hos föräldrar! Det gör jag med *ler*

Ha en mysig kväll!

Anonym sa...

Det där med att fynda hos föräldrarna gjorde mig riktigt rädd. Nu ska jag inte släppa in min dotter eller barnbarn på ett tag. Måste gömma vissa saker Hihi! Kram

Taggtråd & Gamla spetsar! sa...

Kul att du tittade in hos mig. Så nu har jag kikat runt hemma hos dig =)
Verkar som vi har samma intresse, vitt, gammalt o nytt, visst e de härligt!
Tack för titten!!
Kram Helen

Jennys Vita Villervalla sa...

Tack för besöket på min sida!
Mysig blogg du har!
Kram
Jenny

Anonym sa...

Kul med gammal låda, sånt ska man bevara.