fredag 12 oktober 2007

En olycka kommer sällan ensam!

Olycka nr 1= går kväll när jag kom hem från jobbet så satte jag på diskmaskinen och den betede sig fullkomligt galet ....vattnet sprutade ut istället för att stanna kvar inne i maskinen! Tömde filtret och skrek och slog lite på den men ...nej den vägrade att funka så nu står den ute i hallen och skäms! Frågan är nu,ska jag köpa en ny eller ett svindyrt snyggt diskställ från Madame Stoltz???


Olycka nr = I dag när jag kom hem så va det vatten på golvet nedanför frysen!!! Någon (ev ett barn) har tryckt av frysen och allt hade tinat! Så i kväll har jag stekt kött i mängder ,ätit ett halvt kilo räkor,kastat en del som inte gick att rädda!


I går fick jag fina handukar av min jobbarkompis Leena ! har sytt en massa ljuspåsar (som blev sådär bra...) Men dom får ni inte se än !

8 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan nog köpa både ny diskmaskin och svindyrt diskställ för vi blir ju miljonärer i dag.
Byt ut frysen oxå.
Men va´fan, köp nytt hus!!!!

Anonym sa...

Stackare! Själv har jag haft det jättebra i solen och värmen. Men nu... vad är det här? Kyligt som bara den.Hoppas att ni blir rika äntligen. Kram

Nygammalt sa...

Aj aj aj...det där är nog med i jävlighetens lagar. Alltid ska det vara något liksom. Men du blev ju mätt ialla fall ;) *hi hi*

Jag (som har en modell mindre) röstar på diskmaskin! Även om diskstället är grymt snyggt...men attans så skönt det är att slippa handdiska allting. Kram.

Hannis sa...

Tack snälla du för välkommnandet.
Du har helt rätt, det här är ruskigt beroendeframkallande=)) Kram Hannis

faster atta sa...

Jag röstar för nytt fint diskdtäll!!! Sen skulle jag muta något av barnen att sköta diskningen.... Fast det kanske inte är realistiskt?
kram

Ardisia sa...

Jag tror vilket diskställ du menar. Det är så fin bara! Men jag skulle inte kunna leva utan diskmaskin.. Tyvärr..

Fin ahanddukar!

Ha det bra! Kramis från ardisia

Skatan sa...

Hej! Trist med rapplande maskiner. Förstår att du blev lite högljudd och fäktandes en stund ;-) Hoppas det ordnar sig!

Trevlig kväll.

Anonym sa...

Usch det där låter inte alls bra.....hoppas att det löser sig.
*Många kramar*