tisdag 9 oktober 2007

gammal?

Tror att jag håller på att bli jättegammal för nu glömmer jag alldeles för mycket ........

Blev påmind i söndags om att mitt brorsbarn fyllde år i går och det sista jag tänkte i sön kväll innan jag somnade va att nu får jag INTE glömma att ringa i morgon och gratta!

När tror ni jag kom på det jo i morse (i dag är det ju tisdag!) Slängde snabbt i hop ett kort ,stoppade i en slant och sprang till brevlådan Förlåt en gammal vimsig faster!

Nu hör det till saken att jag har haft stenkoll på folks födelsedagar men nu förtiden missar jag födelsedagar på löpande band! Har ju tom missat min egen ålder,går omkring å tror att jag är ett år yngre än vad jag är!

Appropå ålder så va det en unge på jobbet i dag som undrade hur gammal jag är,jag bad henne gissa och hon sa 24? Näää du får allt lägga på 20år svarade jag ......ok 21år `? (hon va inte så bra på matte men jag vart nöjd iallafall)

Kallt som 17 är det nu.....ska krypa ner under duntäcket med lite nytt att läsa!


Det är förresten inte bara jag som längtar efter jul! I kväll när Filip skulle lägga sig så bad han mig om hjälp att skriva en önskelista ! Jag sa att det kan vi göra en annan dag (lite närmare jul..) Till svar fick jag -Nä tänk om vi glömmer och tomten tror att jag önskar mig en PONNY!!!! Oj det är nog bäst att börja skriva en lista för jag är inte ett dugg sugen på att trycka in en ponny i lägenheten!

7 kommentarer:

Sallys hus sa...

*gapskrattar*
En ponny........ha ha...vilken liten going du har!
Men du du kan ju sy en själv och scrappa dit nåt!! hi hi...
De blir faktiskt jätte söta utan broderi också. man kan ju välja ett mönstrat tyg.
Sydde några i typ spetstyg eller nästan spetstyg...du vet sånt där färdigt brodyrtyg med hål i för typ 39 kr m.
De blev oxå jätte fina!
Sedan går det aldeles utmärkt att använda en marmelad eller sylt burk.
Diska den före bara...fniss....
Kram Katarina

Stina sa...

Ja, nu börjar det bli kallt. Men det är bra att du myser ner dig under täcket.Kram

Anonym sa...

Men då är du ju yngre än jag för jag fyllde precis 25 i tisdags!

Anonym sa...

Ha, ha vicken Fille som ville skriva önskelista.
Har vi smittat honom med vår afasi, förlåt min afasi.

Lavendel & Romantik sa...

Hej och tack snälla!!!Jag är också i min bästa ålder och väldigt glömsk ibland..kul att läsa att vi är flera Kram på dig under täcket/Majsan

Anonym sa...

Ahh vilken julgran!
Vill ha . . . .

Färjtorp sa...

Tack för dina snälla ord!
Ja Magnolia-stämplarna är så kul att jobba med tycker jag!! Så söta.

Härligt med lite nytt att läsa!
Kram Johanna.