tisdag 23 oktober 2007

Julpyssel.......



Nu är jag i fullgång med julkortspysslande.....stämplar,målar,klipper och klistrar för fullt!
Men en gång i kvarten byter jag stol till datastolen och kollar på inspirerande bloggar och det finns hur många som helst......äter även lite chips så att jag inte krymper magsäcken nu när det snart är dax för julmat! Chipsen måste ätas ur en vacker lila mateusskål.Mitt nästa mateus köp måste nog bli en vacker julröd musselskål ...så fin...
Det är så tomt här på kvällarna nu när inte Filip är hemma och nu börjar jag längta ordentligt efter honom! Det är otroligt vad livet blir anorlunda när man bara har ett barn hemma (som klarar sig helt själv) Nu ska jag placera rumpan vid pysselbordet igen, Ha det bra!

6 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhh vad du pysslar och donar...
så fint det ska bli..
Tippa och vinn nu så att du kan komma till min butik..hi..hii..jag håller tummarna..
Kram Anette

Handplockat sa...

Har du redan startat med julkorts tillverkningen

Mysigt
jag hinner inte ännu

ha det bäst

faster atta sa...

Ååå så fina kort! Härligt med pyssel, inte sant.... Julmusen på min sida har Fru Grön gjort och Lisa och jag kände på den många gånger igår. Den är så fin!...

kram

Anonym sa...

Blev det en liten önskelista på bloggen?
Ja, ja du skaaaaaaaaaaaa få!

Linneagården sa...

Bra idé att pyssla 15min & blogga 15min OCH äta chips under tiden, sånt gillar jag!
ha en trevlig helg
*kram* /madelene

Sallys hus sa...

Hej stumpan!!

Va himla glad jag blev när du berättade att jag inspirerat dig till julklappar....ljuspåsar....det är så kul tycker jag!!! När man kan visa nåt som skapar lust hos nån annan.....Ta alla dina kort tex... jag har varit så nära flera gånger att köpa en massa papper o klister o dyl... Men jag slår mig själv på kinden o säger: - Neeeej! Du har ju inte ens tid att sitta ner o äta...hur ska du då kunna hinna göra en massa kort???
Ja men om man bara köper lite då??
Så man har hemma utifallatt.
Nej nej nej.....
hi hi...tror du jag är knäpp som bablar med mig själv???
Ja det är jag!!
Förstår att du saknar sonen och att det skär i hjärtat.
Jag tycker det är jobbigt att dottern ska åka på gympatävling i morgon bitti utan mig....bara med sin pappa... jag är ju ändå huvudtränare för gtuppen....men men i bland måste jobbet gå före.
Men...ändå...hon tittade på mig i kväll o sa:
Va??? kommer du inte en s å tittar???

Suck!!! Hon har inte alls hört på de senaste veckorna som jag ojjat mig över att jag inte ´kan komma med.

Ha en härlig helg nu!
Kram Katarina