torsdag 21 augusti 2008

Strålande.......ösregn!

I dag känns det ju konstigt att jag bara för ett par dagar sen låg och pillade med tårna i den varma sanden!!! Regnet har öst ner här i Stockholm i dag .Åska och blixt.....

Jag ska inte pina er med så mycket fler" familjealbums semester bilder"men lite till får ni stå ut!
Solnedgång över havet ...finns det något vackrare`=? Det är INTE jag som har ställt bilen där men B ville absolut ha en sådan vacker bilbild!


Den här fulingen kan man hitta i Torekov! han har hängt där så länge jag kan minnas och jag tyckte att den var jättespännande att åka och titta på när jag var liten. Självklart så tog jag för givet att mina barn skulle tycka samma sak..... inte mycket inte!

Snart har en hel skolvecka gått och snart är väl terminen slut....det går fort som bara den! Veckan har varit intensiv med nya barn som ska in skolas och egna barn som ska med våld dras upp ur sängarna på morgonen (för att inte prata om när jag ska upp själv..)
Det här är en struts ...för er som inte ser det ...men det skulle lika gärna vara jag 7,45 på morgonen när jag står i hallen och gapar SKYNDA ER!!!


Vi stannade till på en strutsfarm på väg hem.....2 strutsar fanns det ! Kan man kalla det farm då?? Jag hade förväntat mig en hage full med galopperande strutsar!

Nu är ju hösten här och vad ska man göra då ? PYSSLA såklart! Så på söndag så kör jag igång med lite pyssel i "lokalen"
HA DET BRA !!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, själv försöker jag smita hemifrån så fort som möjligt så får mannen ta hand om barnen. Det skulle vara en struts med huvudet i sanden eller?

Dags att planera julen kanske...julklappar, dekorationer, ledighet...

Bia sa...

Verkligen likt dig Stina.Strutsen alltså inte skellettet.

Unknown sa...

Va gullig du är med dina kommentarrer!! ti-hi..Va glad jag blir...Tack snälla! Din sida ser fantastiskt fin ut..har du fixat och scrappat själv?? =) Ha en underbar helg! kramar Malin

Living by Milla sa...

Hihi..stutsen Stina, jag kan se dig står där och skrika i kapp med din kompis,hahah..

Ahh, kul att pyssla, det ska jag också gör i helgen, pyssla ihop lite vinster till min första bloggtävling. Du missar väl inte den?!

Ha ett skönt veckoslut!
kramen
Camilla
Ps. Tack rara du för din goa kommentar, den värmde gott.

Anonym sa...

vilka härliga bilder =D Precis efter att du skrev kommentaren hos mej så uppdaterade jag den med en award så du har fått en för din arm ;P
Strutsfarm! Vad häftigt!! men när man läser farm så ser man ju minst 20 st som far fram och härjar...inte två haha ;P

Ha en härlig lördag!

Kram!

villan vid vilan sa...

Hej ja visst är loppisar bra....Men lampan är faktiskt från en lampaffär i stan...var väl lite otydlig där kanske..hi hi men räknemaskinen var loppisfynd. ROLIGA bilder du visar, gillar dem:)kram

Ullis/Leva på landet sa...

Skulle vilja vara en struts ibland och bara kunna köra huvudet i sanden. Här har det varit strålande sol idag och varmt, härligt. har fortfarnade inte hunnit läsa ikapp sedan jag började jobba. Man är ju helt slut.

Ha en bra helg!
Kram Ullis