torsdag 7 augusti 2008

Höst????

Ja hur är det nu? Är det höst eller sommar==???? Ja ,när jag står på min balkong och fotar så ser det väldigt höstligt ut i alla fall ! I dag har jag gjort min favorit syssla ....not... jag har varit i tvättstugan ! Det händer inte så ofta men jag var tvungen eftersom att jag skulle tvätta duntäcken (förbereder mig för kalla höst nätter)Det tog en himla tid att torka dom och till vilken nytta? När jag skulle gå hem så spöregnade det så täckena var allt annat än torra när jag kom hem!
Vad gör man då när det känns så här höstligt ? Jo man gör sig en liten hösttavla .....fast jag väntar med att sätta upp den för än har jag inte gett upp sommaren .....ska ju till västkusten nästa vecka . Semestern är ju slut ,men jag tar tre dagar till .....man får ju inte jobba ihjäl sig efter en sådan här lång ledighet! Eller hur?


I kväll har jag gjort ett beställningskort. lägger ut det här så att beställaren kan få kika och tala om i fall det "duger" ....annars gör jag ett nytt!

Vet ni att jag är galen i burkar? Köper så fort jag ser en fin .....men har upptäckt att nästan alla mina burkar är tomma! Därför så fick jag lov att hälla havrekuddar i en och skorpor i en annan.......såja nu kan jag med gott samvete köpa fler ............
Ha det bra !!!


9 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefint kort! De kommer bli så glada för det. Kram Catrin
Vi ses på måndag

Anonym sa...

Här öser regnet ner varenda dag, lika som hos er. Men det är perfekt pysselväder ;0)
Nu ska jag till jobbet, och det är inte lika kul...galonbyxor i massor och bara gegga(jobbar ju på förskola med små barn).
Ha det bra i regnet *Kram*

Anonym sa...

Är du också burkoman! Jag har en massa tomma fina burkar och kommer säkert att köpa fler. Du gör helt rätt i att ta några dagar ledigt nu.

A home far away sa...

Burkar kan man väl inte få för många av, speciellt inte om de är lika fina som dina:-

Ha en fin helg

//Gunilla i Singapore

A home far away sa...

Hej igen, länka på o lägg till i favoriter jag blir bara så glad!!

Nu ska jag kolla på OS invigningen:_

//Gunilla

villan vid vilan sa...

Hejsan! Kul att du kikat in hos mej jag är ju helt ny på detta men är redan beroende det är sååå kul. Ska titta vidare på din sida för att få lite inspiration...på återseende tjing tjing....

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

här öser det ner idag oxå...huvva..det enda positiva är att man kan tända ljus å myspysa....hhihihi..det ska jag göra ikväll.tänker lägga kidsen tidigt..*LER*

Fina burkar..är det dom fån JYSK?
mina burkar är oxå tomma....konstigt...

Ha en underbar helg vännen!
Kram nilla

Anonym sa...

Underbara kort =D

Anonym sa...

Jag känner igen det där med tvätten men då har jag inte lika långt att gå som du har.