tisdag 12 augusti 2008

En rätt ok dag på jobbet!

I dag kändes det rätt ok att gå till jobbet .....eller kanske inte just att gå dit men att vara där ........Helt ok med planeringsdagar när man kan äta en lyxig lunch på ULRIKSDALS WÄRDSHUS!!!!!!



Inte nog med att maten är superb........det serveras i ett vackert hus!

Det blev "litet smörgåsbord!" Kan ju tala om att litet var det inte........

Gott kolsyrat vatten som dom "tillverkar"själva. Serverades i en flaska som jag gärna hade tagit med hem!


♥ EFTERÄTT!!!!♥





Efter maten så fick vi en guidad tur runt hela Wärdshuset ....turen avslutades nere i vinkällaren! Kolla in den här häftiga champagne kylaren. Det ska visst bara finnas två st i hela världen!





Spottkopp (varför man nu ska spotta ut vinet,,,,,ur dumt!)



Och en himla massa vinflaskor (väl inlåsta .....larmade)
Rekommenderar verkligen ett besök där , Så himla dyrt var det inte heller!
Nu så ska jag inte gå och lägga mig för att komma upp till jobbet ... jag ska fortsätta att packa för i morgon åker vi till västkusten ett par dagar ! Nu får ni hjälpa till att be till dom högre makterna att vi får lite sol!
Ha det bra vi hörs på söndag!

16 kommentarer:

Bia sa...

Ha det sååååå skönt på lillsemestern.

Anonym sa...

Inte visste jag att du var en sån som vältrar sig i lyx! Härligt jobb du har och fira nu semestern ordentligt med mycket lyx!

Anonym sa...

Ooooooooooooh, jag vill också äta på Ulriksdals Wärdshus. Har bara promenerat förbi huset.

Ja, varför ska man spotta ut vinet?
För att det är äckligt.
Det kan jäsa i magen (pruttvarning).
Vinet återanvänds.
Man kan bli full...

Anonym sa...

Ja, glömde önska en treeeeeeeeeeevlig resa. Hoppas du får mycket sol och kääääärlek!

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint du har gjort på din sida. Ulriksdal besöker jag gärna. Inte helt fel att äta luch på ett sådant ställe på en planeringsdag. Ha det så bra på västkusten.

Kram Ullis

Mjuka sa...

Varför är inte alla arbetsdagar så!! "fniss"
Ha det gott
kramar Malin

Anonym sa...

Oj vilken mysig jobbdag du har haft ;P
Ja det där med vinkopp har jag aldrig förstått mej på. Varför spotta ut när man kan svälja? jagmenar det är som att få en bit choklad och får suga på den, och sen spotta ut? NÄ aldrig! ;P

Kram!

vinklar o vrår sa...

Ser inte alls dumt ut!!
Håller alla tummar jag bara kan att solen vill titta fram! Ha en skön minisemester!

Mia

Inspiration i vitt sa...

Nämen gud så mysigt ställe du varit på.Förstår att du njutit rejält.
Jag har oxå varit på konferans med mitt arbete, med den platsen vi var på kan inte mätas med detta.
Ja du har rätt om vinet hihi,själv svalde jag alldeles för mycket av det röda vinet det kändes dagen efter om man säger så.
Kram/Ingela b.

Anonym sa...

Idag (onsdag) fick ni ju fint väder i alla fall. Hoppas det fortsätter i samma stil och att ni får det riktigt skönt!
Kram!

Living by Milla sa...

Åh, det ser underbart ut, vilken miljö och god mat!

Önskar dig en skön vistelse på västkusten!

kram Camilla

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej vännen!

så fint hus ni varit i....å maten ser ju hur läcker ut som helst.

Hoppas du får en trevlig lillsem.

ååå vilken fin bakgrund.....var har du hittat den????

Kram Nilla

Anonym sa...

WOW vilka foton...där skulle jag också vilja äta.

Sallys hus sa...

Oooo...smask vad det där såg gott ut!

Är det sånt ni ska bjuda ungarna på sen...fniss....
Håller med om att det verlkar urbota dumt att spotta ut vinet....vilket slöseri!

Så roligt med en ny kamera....vill jag med ha......

ha en ny härlig vecka!
Kram Katarina

Nygammalt sa...

Mums det där såg ju himla trevligt ut. Både god mat och vin och champagne...kan ju inte bli bättre =)

Kram.

Anonym sa...

Du är väl tillbaka nu!?
Saknar dina kommentarer!!