tisdag 5 augusti 2008

Regnet det bara öser ner........

Nu har det regnat utan avbrott i ett dygn och det känns verkligen som att hösten knackar på dörren! Lite mysigt är det men samtidigt sorgligt att sommaren håller på att ta slut (speciellt eftersom vi har bokat en stuga på västkusten om 1,5 vecka!)Vad gör man då när det regnar? Jo man får fixa lite inne ! Filip köpte en ny lampa på HEMTEX(50%) i går , en stjärna förstås! Den kommer nog att lysa fint i höstmörkret.
Det här är vad jag gör.....sliter hysteriskt ut allt från linneskåpet och kastar ....finns tex ingen i mitt hem längre som vill ha Spindelmans gardiner!!!
Det är ju fortfarande mitt klädkammarprojekt som finns i tankarna , Dvs tömma och bygga om till ett litet sovrum! Det går sakta framåt ......i går så rensade jag tex jättelådan med negativ!!! Nu finns det inte längre några neg kvar hemma hos mig på giraffer från Kolmården och tusentals häst bilder!


Jag skulle verkligen behöva åka en tur till IKEA för att köpa fler sånna här kartonger......men det regnar och jag har varken körkort eller bil.....
Nu ska jag dyka in i klädkammaren igen och fortsätta ......
Ha det så bra i regnet!

10 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej!

Visst blir man i städare tagen eller slappar tagen när det regnar...det är ju bara så trist....

Ni ser ut att ha haft det mysigt på Gröna Lund trots regnet.....

HA´det så gott!
MiaMaria

Anonym sa...

Nej, jag ska försöka att inte ramla på rumpan =). Du och ditt Hemtex (inte Hemköp)! Men hoppas ni får sol om 1,5 vecka. Kram.

Anonym sa...

Ja,jag skulle behöva göra några bebiskort till att börja med och seda är det väl bäst att börja med julkorten för jag är ju lite långsam. De nya pennorna vill jag också test!

Jag har också gardiner och annat i mitt linneskåp som jag aaaaaaldrig skulle sätta upp igen, men...tyget kanske man kan återanvända till något projekt, så småningom, någon gång, kanske...eller inte.

Anonym sa...

Vi ska ju göra om vårt förråd till sovrum/gästrum. Det går i snigelfart att sortera alla skit :-) Jag skulle också behöva såna tjusiga lådor!
Hoppas att det hinner blir varmt och skönt lagom tills ni ska åka iväg! Kram!

Living by Milla sa...

Jaha, så du har också fyndat på Hemtex,hihi..fin stjärna!

Härligt att rensa i röran, det skulle jag också behöva.

kram
Camilla

LoppandenLjuva sa...

Ja usch vilket f..baskat väder , men du ser ut att ha fullt upp ändå ;-)
Hoppas sommaren varit bra ändå !!
Här är det fullt upp och hur mycket som helst att göra och jag har tappat lusten . Så om du hittar den ...
Många kramar Lotta

Spånga lyan sa...

Hej Hej
Ibland är det bra med lite regn väder så man får lite städat och rensat i skåp hemma...
Jag har också rensat ut lite i min skåp så underverket ska få plats med sina saker..
Må så gott och hoppas att vädret blir bättre när ni ska hyra stuga.
Hälsningar Kerstin

Anonym sa...

Jag ska starta en scrapbutik...börja med webshop och förhoppningsvis kan jag utveckla till en fysisk butik så småningom=) Det finns ju bara panduro här i sundsvall och det räcker ju inte ;P Kommer att tillverka eget papper och stämplar bland annat=)

Stina sa...

Ja, den där lampan kommer att lysa mysigt. Kramis gumman.:-)

Lilo sa...

Tack för grattiset! =) Du känner inte för att städa mina garderober?? Allt är intryckt och jag orkar inte... Ska bli kul att få se vad du skapar för fint med dina nya promarkerpennor!