lördag 2 augusti 2008

Grönan i ösregn..........

Ja i dag har det stått som spön i backarna HELA DAGEN!!! och vad har vi gjort då? Jo gått på GRÖNA LUND! Kan ju tala om att barnen brydde sig inte ett dugg om att det regnade . Lena och jag traskade omkring 6tim iförda varsitt tält (regncepar...)En del nya åk attraktioner fanns det ,som tex dom här vackra te kopparna (som jag absolut inte åkte för dom gick runt runt och runt!)
Inte heller åkte jag Flygande (kräk)Mattan ,,,,...men KVASTEN ,oj vad den var rolig! Den hade jag kunnat åkt många ggr men det blev bara 2ggr! och en tur med Vilda Musen . Sen var jag nöjd.

Det var gott om underhållning vid scenen eftersom det pågick repetion inför kvällens Sommarkryss. Gösta Ringbom ,Brolle...mfl,
Något som jag undrar mycket över var ett flertal personer som bänkade sig redan kl12 !!! Satt sen hela dagen ! Herregud sändningen börjar ju inte förrens kl 20,00! Där satt dom i regnet på plastklädda madrasser och bara väntade! Men hallå, har man alla getterna hemma då? Samma sak är det ju när det är Allsång på Skansen ,då sover ju folk utanför entrén ...men hallå!


Kolla här vilket skitigt badkar han har Pettsson! Vi får hoppas att det kanske bara är hans höns som badar där i!

Vi kom hem sent i kväll fattiga ,blötaoch utan chokladvinster, men kul har vi haft i dag .....och det finns ju inget dåligt väder bara dåliga kläder.
Men regnar det i morgon så ska jag inte gå utanför dörren så det så!

7 kommentarer:

qvinnamittivitt sa...

Ja det roar både gammal och ung att vara på Grönan. Det enda som det blir hål i är plånboken...
Visst är det konstigt att människor är så desperata att se program som Sommarkrysset och Allsången live att de bänkar sig sååååå tidigt - när man kan sita i skydd från regnet i tvsoffan (nästan live)

Living by Milla sa...

Tack för titten och för go hälsning!

Vilken härlig dag ni fick trots regn.

Ha en bra vecka!
kram Camilla

Anonym sa...

Vad kul :-) Jag har aldrig varit på Gröna Lund. Tycker du var modig som vågade åka en del av grejerna :-)
Promarkerpennor har jag varit nyfiken på ett tag. Att rita med alltså. Men jag skulle nog inte kunna välja vilka färger jag skulle köpa :-)
Kram!

Anonym sa...

Jo, Kvasten är skönaste åket på Grönan tycker jag. Man sitter så säkert fastspännd!

Jag tror att de som väntade på Sommarkrysset bara vill synas på TV. Lite TV-kåta!

Jag trodde att du var intresserad av att ha badkaret full med blommor på din balkong...har jag fel?

Anonym sa...

Det finns visst dåligt väder. Vi fick över 50 mm på mindre än ett dygn. Men Grönan är bäst i alla väder!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

ååå det var längesen jag var på grönan...närmare bestämt 19 årsen..oj så tiden går..var där i 9an..inte klokt nästa år är det ju 20år sen..minns det som det var igår....hihihi...

ni ser ut att ha haft det trevligt iallafall.trots regn...

Kram nilla

Sallys hus sa...

Hallå!

åååå va kul med grönan!!!
Där var många massa år sedan jag var.
Sonen vill till Lisseberg men jag försöker trixxa in Grönan i stället......han är skeptisk för han vill ju åka kollorado....fniss...försöker förklara att det säkert finns andra karuseller han vill åka där......ja du hur knäppa kan folk bli??? Jag som tycker mamma är knäpp som är på plats 30 minuter innan olika evenemang i skolan börjar....för att hon ska få bra plats när det är luciatåg etc....
fniss....

Tack för upplysningen om pennorna.
Min Kajsa Scrappar ju foton...hon har inga stämplar ännu men jag antar att man lika gärna kan använda dem i fotoalbum som till kort.

Ha en härlig vecka!
Kram Katarina