söndag 16 mars 2008

Soligt !!!

Ja det va knappt så att man trode sina ögon men det va faktiskt solsken över Stockholm i dag! Varmt och skönt på balkongen . Har suttit där ett par timmar och rensat potatis och lök som har stått där hela vintern .....Nu när det finns hopp om att vi ska få vår så måste jag ju göra det fika vänligt där ute! När man bor så här trångt som vi så blir ju balkongen som ett extra rum vilket betyder att på vintrarna så fungerar det som förråd ,kylskåp m.m Men sen framåt vårkanten så förvandlas det till ett fika rum...........

I helgen har jag faktiskt målat lite ,det var länge sen . Hittade den här urnan på balkongen och kände mig lite trött på att ha den rostig . Så den blev ......

VIT ;;;;;;;;:::::SÅKLART!!!!!


Så nu känns det som att jag fick en ny urna! Måste bara fixa en blomma som passar bra i den...........................


Självklart så har jag som några miljoner till tillbringat lördagkvällen framför TVn . Vinnarlåten duger väl men jag tyckte nog att Nordman va bäst. Fast det hade ju varit rätt kul om Bröderna hade vunnit!!! Dom är ju lite kul att se på- ,

Nu samlar vi kraft för en ny vecka (utan snor förhoppningsvis!) Ha det bra !!!


9 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Va fin urnan blev!! Jag har också en vit som jag målar...den var grå från början!

Här höll vi på Perelli och Sanna så att de kom etta och tvåa var helt okej!

Kram!

Anonym sa...

Jag håller med dig, Nordeman var bäst. Annars fick Sanna eller de röda bröderna vinna men inte Pellefirelli!

Anonym sa...

Vad fin den blev, förstår att du gillar den nu!
Glad Påsk önskar jag dig vännen *Kram*

~~*Pennyshouse*~~ sa...

åå så fin krukan blev, fast jag tyckte om den rostig oxå.

håller med dig angående melodifestivalen.

Kram Pernilla

Anonym sa...

Håller med om att det var härligt med värme in i på skinnet.
Tyvärr hade jag läxa att läsa så jag var tvungen att gå inomhus.

Tyckte att de rödkädda bröderna var lite cool.
Kram Ulla

Anonym sa...

Fram för Bröderna och Nordman!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hellojsan o god kväll!!!
Förlåt jag inte hunnit kika in..men nu änligenså är det bloggrunda!!!!
ja så kul med butikerna, att de ville ha dem..men nu får man ju hoppas nån vill köpa dem med ju!!!!
lite pirrigt!!

så fin kruka,,,vacker ovasett färg ju,,,men vitt är ju härligt!!!

Höll på sibel o Sanna...men helt ok att perelli van...kanonbidrag...jag är ju en gameldags mellosessa ju!!som du kanske förstår.
Älskar nordman med i vanliga fall...men inte att vinna...o inte att slå ut Androla..hur vågade han!!!;)

ha en underbar vecka!!!!
Kram millan

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vad synd tänkte jag då jag läste att du målat urnan , men när jag såg den så tänkte jag JA !!
Den blev ju jättefin !
Hoppas ni har en bra vecka , korta arbetsveckor är ju alltid bra !
Höll nog på Perelli , måste jag erkänna , men brorsorna var ju helt ok !
Glad påsk om jag inte kommer in mer innan !
Kram /Lotta

Sallys hus sa...

Men hallå där!!

Vad fin urnan blev!!!
Har två svarta ute...älskar dom!!!
det är så fint med urnor...så tunga och rejäla!!!

MMmmmmm...det där godiset!!!
Smak och tugg...jag äääälskar nappar!!!
Tog en eller två eller många!!

Ha en härlig påsk!
Kram Katarina