torsdag 27 mars 2008

Invigning och en OLYCKA!!!

Jaha ...hur länge fick man vara glad över sitt fina köp??? Det här var vad som mötte mig när jag kom hem från jobbet i dag!! Den var hel i morse när vi gick. Det måste vara så att det var någon spricka i den ,,,,,som tur var så höll kupan i alla fall . Jag var in till Hemtex och berättade vad som hade hänt och dom bad mig ta med den dit i morgon. Så vi får se vad dom säger .....annars har jag åtminstone en kupa .......får väl ställa den på något fint silver fat .

Jag hade tur som en tok i dag ,skulle ha jobbat till 6 men kom i väg betydligt tidigare så jag hann till invigningen av vårt centrum. Det var fler som hade hunnit kan jag berätta......för fy så mycket folk!!!


Mycket fina affärer och jätte stort! Tyvärr nästan bara kläd affärer ....men jag lyckades hitta en del annat som kan vara intressant...........



Som tex en fin fågelbur .......................................................



Fina pärlor och lite annat smått och gott. Men det var så proppfullt med folk så att det var omöjligt att handla (speciellt när man hade barn med sig) Jag tar nog en tur dit i morgon och kollar närmare ,för det var en hel del intressanta erbjudanden.





Ja nu har vi verkligen fått ett JÄTTE centrum i Vällingby! Man kan ju undra hur många affärer som kommer att överleva`?

Jag hann med en liten tur till stanfm innan jobbet! Nu har jag äntligen besökt den fina affären Ambiance! Maj gadd vad mycket vill ha grejjer det fanns där ....gjorde bara ett pytteköp där ,men det får ni se i morgon!
Nu ska jag återvända till pysselbordet, sitter och knåpar med ett beställningskort som inte riktigt vill bli varken klart eller bra!
Ha det bra !









10 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Oj , jag blev så rädd när det stod olycka , jag trodde du råkat ut för något , *pustar ut * !!
Vad tråkigt med fatet , spännande vad de säger på hemte :-)
Ja inte känner jag igen gamla V-by inte , herre gud !!!
Tyvärr är ju min mormor på sjukhus så jag har inget ärende dit just nu , men .... kul vore det att se det !
Kram/Lotta

Bia sa...

Men va´tusan! Vilken olycka med fatet!!!
Tur att ingen stackars unge fick skulden.
Sticker i helgen till Vällingby, dom har odd molly där.

Unknown sa...

Hej Hopp!
Hjälp vilket stort centra...hoppas att du hade trevligt bland alla butiker =) Här gick det kanon i dag, sååå roligt!! Du får gå in i min framtida lilla webb shop i stället! Ha en trevlig helg! kramar Malin

Anonym sa...

Syrran!
Invigning av centrum! Baha! Fråga pappa så kan han berätta när han och jag var på den riktiga invigningen av Vällingby centrum. Å Floyd Patterson var där bara en sån sak och sockervadden låg som ett täcke över marken upp till fotknölarna...... Det var tider då allt var spännande och stort. Norra europas största förortscentrum var det. Å inte fasen sålde dom krimskrams som prydnadsfågelburar. Tempo sålde mat och långkalsonger (vintrarna var kalla då) och på Pick Up såldes det hederliga grammonfonskivor (inte cd-trams) och på Björns bosättningsaffär kunde man köpa byggmodeller och uppläggningsfat. Fast de e klart att det är varmare med ett inomhuscentrum.

Bror

Beas sa...

Självklart går det bra att länka. Jag känner mig hedrad. :-)

Hur kommer det sig att en kupa kan gå sönder så där. Spänningar i glaset? Vad bra att du tar det med Hemtex, många skulle nog strunta i det.

Blev lite sugen på en sådan jag med...undras om de har halva priset även i vår lokala butik, det borde de ju ha, eller?

Ha en underbar FREDAG!

Kram Bea

Anonym sa...

Stackare, vilken otur. Jag var på mitt Hemtex och letade efter en likadan men nej. Ditt nya centrum verkar lockande så jag tar mig nog en tur dit en helt vanlig dag när normala människor jobbar=):

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Heloooo...nej sååå trist..hoppas verkligen du får en ny då!!!

Alltså...mena ju inte så med städprogrammet,,,,så löart du får titta...mena ..ja, kanske dumt skrivet...men Jag bara avskyr det...mår sååå illa,,,,
Brukade titta på roomservise som gick samtidigt förut....det får jag en kick av.....men alltså titta du, menade inget dumt eller nåt, käns lite fel nu..bara skrev så vad jag tänkte...men bry dig inte om mittpladder;)

Hoppas du får en ny i alla fall då!!!
Bästekram Millan!!!!!!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Bra....kan ju formulera mig dumt i bland ju!!!
Ser kul ut med nya köpcentrummet!!!
Tur inte jag var där....;)Skulle blivit ruinerad ju!!!

Ha en härlig helg nu gumman!!!!!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

ååå nej..vilken otur....

visst blir man såå bsviken när sånt händer....tråkigt.

Vilket köpcenter!
Fast det finns väl en del att välja på kan jag tro.
Fågelburen var sååå fin,,,,vill ha!!

Kram Pernilla

Anonym sa...

Syrran!
Vet inte om det framgick att det fanns en stor portion ironi i mitt tidigare inlägg? Visste ser centrumet kanon ut. Får se om ja hinner dit i helgen. C.U.

Bror