fredag 28 mars 2008

Jag har varit ledig i dag!!!

Jag hade turen att kunna vara ledig i dag! Så skönt och välbehövligt. Tog en tur upp till centrum ,men glömde så klart att ta med fatet till hemtex ......kupan höll ju så jag har ställt den på ett fat så länge och lagt i min konfirmations psalm bok och en keramikros.


Jag var ju in till stan en sväng igår och tänkte visa lite av vad jag fick med hem......vi har en väldans trevlig affär i Stockholm som heter In & Finn....och så är det ! Man går in och så finner man fynd , som tex 3 VITA ljuslyktor för 15kr !




En fin ljusstake för ynka 30kr! Den ser lite mörk ut men så är det inte , den är silvrig! På fotot kan ni se en skymt av hur långt hår Filip hade som 4åring! Så gulligt men inte så praktiskt så det fick vi lov att klippa av ...Snyft!



Det här va det enda jag köpte på Ambiance ....ett litet betonghjärta! Går tillbaks dit vid nästa lön!!! För där fanns mycket fint .




Vällingby centrum invigdes ju första gången 1954 (den som vill kan gå in och läsa brorsans kommentarer om det i mitt förra inlägg......för han var ju typ 1år då och har tydliga minnen av den)För att fira detfinns det lite erbjudanden med 1954års priser i en del affärer....krokar på Indiska för 80öre styck!!
Fina tvålar på Stenders för 9 kr styck! Men fick ju så klart bara köpa 2 stycken men som tur var så va Filip med mig så att han också kunde köpa!!! Inte för att jag vet var jag ska sätta upp krokarna ,men dom hittar nog en plats så småningom.




Blev klart med ett beställningskort i går och jag hoppas att det ska bli till belåtenhet!!





HA EN TREVLIG OCH SOLIG HELG!!!!!!!!!!!!



11 kommentarer:

Bia sa...

Ljuslyktor, livets nödtorft.
Shopping, shopping fina grejjor!

Anonym sa...

Du gör så fint med dina inköpta saker, men hur får du plats med allt? Slänger du lassvis varje månad ? Jag minns också invigningen av Vällingby, jag var ju 12 år då och nästan vuxen. Ska åka dit någon dag snart.

Anonym sa...

Åh, vilket gulligt kort du har gjort! Fina färger med!
Krokar är alltid bra att passa på att köpa när man hittar några fina. Förr eller senare kommer de till användning :-)
Kram!

Anonym sa...

Syrran!
Självklart hade jag fel som du så fint påpekade...... Det var inte invigningen vi var på utan ett upprtädande.... Jag googlade och fann detta "1960 kom det 50 000 besökare för att se Ingmar Johansson och Floyd Patterson uppträda, och så många människor har det nog aldrig mer varit på Vällingby torg".

Bror

NICOLINAS BONING sa...

Vilket fint kort...det är klart att det bir till belåtenhet!!!
Vad synd med fatet...men du har ju som du säger iaf kupan kvar om det inte ordnar sig med fatet.
Jag har faktiskt varit in på
"In & Finn", men det var så billigt där och så mycket saker så det bidde nästan ingenting i min kasse när jag gick därifrån...
Kramar/Birgitta

junhe sa...

hej & tack för titten hos mig =) ja livet lever inte alltid varsamt med en, men andras förståelse över hur man har det gör det lättare att uthärda. den butiken du tipsar om skulle jag vilja besöka nästa gång jag är till sthlm. är den belägen i gamla stan? ha dt gott/ kram junhe

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo
Kul att jag hittade en ny bloggare.
Bor du i vÄllingby?
Jag har bott i Råcksta för ett bra tag sen.
Jag var faktiskt i Vällingby i helgen.
Och jag var också till Ambiance, köpte en trådhylla som hon hade på väggen bakom disken, jättefin.
Ha en skön vecka
Kram Liselotte

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo igen

Jag bodde i Råcksta 1987, men jag är född i Avesta i Dalarna.
Men nu bor jag utanför Falun.
Jag bodde också en sväng i Haninge.
Men flyttade hit 1990.
Jag bara åkte förbi nya köpcentrat i Vällingby, jag och min dotter sov på hotell i Bromma och var på stan och shoppade, och på lördagen så var jag till mitt paradis, loppisen i Vårberg.
Fyndade massor...
Ha det bra
Kram Liselotte

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så kul att shoppa till de priserna...!!!!;)Sött hjärta o söta tvålar!!!!

Ha en härlig vecka!!!

~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨`·.,(¯`·´¯)¨¨¨¨¨¨¨¨
¨¨¨¨¨¨¨¨¨(¯`·´¯).·´¨¨¨¨¨¨¨¨¨
~♥ W I T H`·.,.· L O V E ♥~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨Mamma Millan¨¨¨¨¨¨¨¨
~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~

Spånga lyan sa...

Åhh vad mycket fynd du gjort, nu blir jag också sugen att åka till stan och shoppa.
Hålsningar Kerstin

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Så härligt fina saker du shoppat.
Kupan blev ju fin på ett fat oxå.Mysigt med konfapsalmboken.

Ha en underbar vecka!
Kram Pernilla