fredag 28 november 2008

Så ja.....

Nu kan det få bli första advent ! Staken är på plats .Även lite annat juligt har fått komma fram . Lite julblommor fattas så det får vi ta och inhandla i morgon,.



I kväll har vi hängt upp stjärnor i Filips rum och han tycker att det är så vackert (eller snarare coolt!)


I går så var jag i kyrkan på morgonen ....Filips klass sjöng advents sånger . Söta små barn gjorde att mina ögon blev fuktiga. Nästan så att jag som är super ateist kände mig lite religiös ....




Jag kämpar på med mina julkort på kvällarna . Satsar på att sälja en ny hög nästa vecka sen får det vara bra för i år! Fast jag måste ju pillra i hop några som jag ska skicka själv också för jag antar att släkt och vänner inte skulle uppskatta att jag skickade köpekort!




Nu har snön försvunnit för den här gången ...skönt för den har ställt till en del problem både på jobbet och hemma ! Trist att det blir så att man förbannar snön!
Ha en trevlig advent!



19 kommentarer:

Anonym sa...

Ja fy för snön men hurra för alla dina julkort. Vad julfint du redan gjort. Jag startar i morgon.

MiaMaria sa...

Hej!

Så fint du har pysslat till advent...och den vita hjärtstaken är ju så fin!!!!!!

Ha´en bra helg Stina!
MiaMaria

Bia sa...

Ja, när fan blir gammal blir hon religiös!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Va fint du pysslar , pyntar och scrappar !
Här ligger byggdammet som ett tjockt täcke överallt och tar bort all lust för pyntning :-(
Ha en fina advent nu !
Kram/Lotta

Anonym sa...

Vilka härliga foton och ett underbart kort!!!
Jag har ca 15 julkort kvar att göra så jag börjar känna av pressen haha! Ska altra tändsticksaskar oxå... Ujujuj ;P

Ha en härlig lördag!
Kram!

Anonym sa...

Önskar dig en jättefin advent! Själv sitter jag med "Svenskarna är annorlunda" och skolans ansvar beträffande religion och värderingar. Puh! Men det är intressant för jag ser många "gamla" elever framför mig när jag läser..
Kram

Anonym sa...

nu har hon tagit över datorn helt och skriver till och med denna kommentar.Hon valde själv operations mössan!

kortet va jätte fint.
Jag vill inte ha en egen blogg de blir för jobbigt!

Anonym sa...

Så mysigt du har gjort det! Jag glömde köpa julblommor idag, trots att det var därför jag gick till köpcentrat :-) Måste plocka fram adventsstaken imorgon.
Ha det så trevligt i helg! Kramar

Ullis/Leva på landet sa...

Här har det regnat hela dagen inte kul. Det är lite mysigt att få plocka fram alla ljusstakar.

Trevlig första advent!
Kramar Ullis

Beas sa...

Hihi....tack för din skänkta "timme", det känns som om det hjälpte lite då jag ändå har hunnit med lite mer än jag trott! :-D

Vad fint du har fått det, ser så varmt och mysigt ut!

Ha en underbar söndag!

Kram Bea

Anonym sa...

Vad mysigt det ser ut med ljusstake och advent. Vackra kort också!!!
Hoppas du får en skön första advent!

qvinnamittivitt sa...

Jag blir riktigt lyrisk när jag ser dina adventsbilder,,
Konsig som jag är saknar jag snön....jag hatar det här grå, grå, grå....

Änglahem sa...

Hejsan!

Visst får du länka mig, blir bara glad! Vet hur det är med att tappa bort bloggar, mycket att hålla reda på*tihi*, jag gör detsamma..länkar alltså.

Så fina kort du gör! Kan tänka mig att släkten kanske skulle bli lite snopna om de får köpekort istället för egna från dig!

Ha en skön 1:a Advent!
Kram, Ulrika

Unknown sa...

Ja visst är det mysigt med alla ljus så här års!! Jätte härligt! =)Tack för din söta kommentar och lycka till med dina upptåg!!

kramar Malin

Anonym sa...

Jag förstår att sonen tycker det är cooooolt med alla småstjärnor.
Min son skäller på mig (bara lite) för att jag städat hans skrivbord. Men herre gu´, jag skulle ju bara ställa dit en adventsstake!

Nygammalt sa...

Så mysigt ni har det där hemma, förstår att sonen tycker att det är coolt.

Julen har en förmåga att bringa religiösa känslor ;)

Klart dina släktingar och vänner vill ha dina fina egengjorda julkort, skulle bli jätteglad om jag hade fått så fint kort.
Kram.

Anonym sa...

Visst får du vara med på bägge=två bilder, tack!

Sonen hade visst försovit sig i morse, kom 20 min försent. Men han har hjälpt mig med lite kodning:) nu ikväll när jag la in bilder och länkar i min meny. Han läser ju webbdesign!
Han fick flera pussar utan att klaga!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej...hihihihi...ja den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge...hihihihi....ja vi får se vad hon hittar på härnest...*LER*

Sååå fint du gjort.
Underbart kort osv.....

ska ner till barnen nästa vecka å lyssna på skön sång.

Kramizzz Nilla

Anonym sa...

Hej!
Vi på StämpelBoden letar efter smultron att trä på vårt strå?
Kanske kommer du och dina alster bli ett av dem?!
Vill du veta mer om vår bloggjakt eller bara få lite inspiration?
Då är du välkommen till vår blogg & glöm inte att lämna ett spår….
http://stampelbodens.blogg.se
Kramar från Bloggjägaren Anneli