lördag 22 november 2008

Snön faller å vi med den........

Ja så här ser utsikten ut från min balkong i dag!! Vitt!!! Vackert är det men fy sjutton vad ljust det blev inne , Jag har vita gardiner i vardagsrummet men i dag var dom grå ...----...fattar ingenting! ? Efter ett par varv i tvättmaskinen så är dom vita igen .

Jag har varit inne hela dagen för nu har jag snor överallt...i näsan , utanför näsan ....En hel del städande och tvättande har det blivit i dag och det behövdes , Har ju suttit framför julkortspyssel bordet hela kvällarna och då förfaller ju allt runt omkring!
Det enda jag inte har gett mig på är tonåringens rum!!! Nobelpris till den som uppfann dörren! Bara att stänga och låtsas som att det rummet inte finns!!!

så här illa är det inte! Det här är Karlsson på Takets rum (men det skulle kunna vara)!!!! I torsdags var jag med 6åringarna på Junibacken och där finns mycket kul att fota!


Nu ska jag gå och snyta mig , slänga mig i soffan och äta godis!
Ha en trevlig lördagkväll!

12 kommentarer:

Bia sa...

Junibacken det är ett roligt ställe!!
Sigge väx upp!!!
Ammo vill gå med småbarn på museer.

Ullis/Leva på landet sa...

Här är det också snö, men inte så mycket. Har inte heller varit utanför dörren. Har inte orkat. Det har blivit en skön hemma mys dag.

Kram Ullis

Anonym sa...

Idag har långkalsongerna varit på! Kallt!!
Junibacken, vad kul! Jag vill också!
Just nu har jag en paus i strykningen, blää!

Anonym sa...

Låter som en perfekt lördagskväll.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej!!

ååå JUNIBACKEN.....vill så gärna åka dit....får bli till våren..*LER*

Härligt med snö..här har vi bara små korn.Ungarna undrar hela tiden...vad är det som är ute...frost eller snö???
De längtar så efter att jag ska säga snö...så de kan gå ut å åka pulka.

Kramizzz Nilla

Hagbacken sa...

Hej Stina! å vill oxå ha mer snö här...skulle vara så mysigt till första advent! Hoppas du känner dig bättre idag, och att näsan inte rinner lika mycket!

Kram Linda

Vit Spets sa...

Hej!
Tack för kommentaren... junibacken är så lååååååångt borta för oss. Vi var där för 4 år sedan med barnen... körde bil & sov i tält oxå ösregnade det :) kul det hade vi!!!

Ha en trevlig kväll!
//Siv

Gårdsromantik sa...

Juni backen hör till min absoluta favorit...nu är barnen så stora så det blir inga fler besök...men kanske maken och jag far och fikar någon gång.

Kram Maud

Anonym sa...

Om du tittar noga så ser man den stora tjejen bakom den lillas luva!
Hon blir så där mammig när man är borta:)

Anonym sa...

Du och jag till Lisas snart! Eller hur??

Anonym sa...

Det är tisdag nu! En liten uppdatering, tack!

Nej, den fick ingen puss...mannen var ju med!

Living by Milla sa...

Hej Stina!

Tack vännen för dina fina kommentarer, de värmer gott.

Åh, det är så vackert nu med all snö, hoppas det håller i sig.

kramar
Camilla