lördag 8 november 2008

Lördag och MÄSSA!

Äntligen så var det då dax för Syfestivalen i nya Kistamässan! Trångt som sjutton och en massa saker att spendera sina små slantar på!
Jag höll mig till scrapavdelningen men var bra sugen på att köpa lite vackra tyger och fina pärlor! Tygerna låg i fina buntar och såg ut som att dom gärna hade följt med mig hem -.......men hur ofta syr jag ? Typ aldrig!!!!


Kul när man går och kikar på alla fina papper och upptäcker en bekant bland hyllorna! Ja jag träffade förstås många bekanta men bara en som jag lyckades fånga på bild!
*******så här ser du ut när du shoppar Tina!!!***********







Handlat har jag gjort så att jag nästan får ångest .....men its just money!!!


Fyndade en hel del spets och det går åt som smör i solsken här hemma !



nu har jag verkligen inte tid med att sitta och blogga .....mina nya stämplar väntar på mig!
Ha en trevlig söndags kväll!!!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, jag shoppade lite. Mycket blandad kompott...kolla in min blogg. Inga stämplar (tänkte låna utav dig, snälla!)Tygbuntarna skrek efter mig också...men jag har ju inte ens en fungerande symaskin så de fick snällt ligga kvar. Lämnade stället kl.16.30!
Fika fick jag göra ensam...snyft!

Anonym sa...

Jävlar skit! Den låg i chalklådan och jag antog att det var en chalk JU!

Anonym sa...

Gulliga små tomtar du gjort. Tro inte att Astri hade bakat. Jag köpte lussekatterna i ett bageri på min gata. Kram.

Ullis/Leva på landet sa...

Kul med mässa med det brukar ju bli så mycket man vill ha. Fina tomtar du har gjort.

Ha det bra!
Kram Ullis

♥ Pia... sa...

Hejsan..och tack för titten:)..fina kort gör du oxå..tomtekort får man aldrig för många av....japp nu börja rbloggvärlden pynta..vi ligger i startgroparna:)..ha en skön helg..även om det bara är söndag kvar...PIA

M sa...

Hmm... har du kameran med överallt? Kul var det där i alla fall och dyrt blev det men så mycket fint jag fick med mig hem..ja..karln fick också följa med hem lite lättare eftersom plånboken nu var tom.

Kramar

Bia sa...

Ny tomte?
Mina nya får du inte se förrän till julkortsdax!

Beas sa...

Jag var också på Skolforumet och höll också i en Elsa Beskow väska. De är ju så söta!

Syfestivalen hade jag också gärna velat åka på, men det är nog lika bra att jag inte åkte eftersom jag har min "Använd det du har" utmaning. Då kan jag ju inte direkt döpa om den till "Använd sånt du INTE har så du måste köpa nytt och YTTERLIGARE fylla på förråden....som du sedan ändå inte använder" :-D

Spetsen verkade inte så dyr heller...men nääästa år...då vill jag åka.

Ha en underbar söndag!

Anonym sa...

Å vad trevligt det var att få se en skymt av dig igår - synd att jag var upptagen just då ;0) Sen när jag kikade efter dig hittade jag inte dig igen.
Hoppas du hade en trevlig dag, det hade vi *Kram*

Anonym sa...

Ååå jag hade kunnat gå över lik för att fara på den mässan men neeejnej... Härliga grejer du shoppade=)

Kram!

Anonym sa...

Det ser ut som att du fick tag på en hel del roligt pyssel. Men pyssegrejer får man ju faktiskt unna sig :-) Det är ju så kul att tillverka saker själv.
Ja, det där är alltid ett dilmenna. Ska man blogga eller pyssla (i mitt fall virka)? För man man kan ju inte göra båda samtidigt.

Anonym sa...

Vad lätt det var att spendera pengar på denna mässa!
Jag var tvungen att gå för att inte förköpa mig MEN det är snart en nya mässa ...visst!
Tygbuntarna ville verkligen hoppa upp i famnen på en...
...jag har inte en fungerande symaskin heller så jag måste införskaffa det först. Provsydde med några stycken...tror jag vet vilken jag ska köpa.