måndag 3 november 2008

Ny fin ljuslykta!

I lördags när vi var uppe i centrum för att handla godis till Halloween festen så passade jag på att släpa in B i min favorit affär! Talade om för honom att i den här affären så kan man handla julklappar till någon man tycker om....han tittade sig omkring och vips så hade han något i handen och gick med bestämda steg mot kassan! TITTA VAD JAG FICK!!!
Nu ska vi bara hoppas på att han hittar tillbaks dit lagom till jul!

I bland så får jag faktiskt ett ryck och pysslar ihop något annat än kort! En strut blev det i går.


Känner ni att julstressen börjar komma så smått? Det gör jag i alla fall ...hjälp hur ska jag hinna? För att underlätta lite så har den här lilla julnallenfått stå framme hela året !
Ha en bra vecka!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen julstress bara längtan!
Duktig B som fattar vad du menar. Jag kör uttröttningsmetoden med min gubbe. Kamera, kamera, kamera, kamera, kamera!

Anonym sa...

Jo, nu börjar det dra ihop sig :-) Jag ska shoppa lite julklappar imorgon.
Vilken söt strut du har gjort!
Kramar

Bia sa...

Snygg lykta!
Du vet vart du ska gå med "renset".
Jag är gammal o glömsk!
Julen kommer rusande!!

Anonym sa...

Hur många ljuslyktor får plats hemma hos dig? Fina är de också.

Ullis/Leva på landet sa...

Men så fin ljuslyktan var. Hoppas att han kommer ihåg var ni var någonstans. Det är fint med den vita gnistrande snön. Men idag har alla elever varit som blöta skurtrasor efter rasterna.

Kram
Ullis

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej!!!

Så fin strut du gjort!

Å vilken läcker lykta...duktig B som fattar vinken...hihihihihi..

Jo tyget är köpt på IKEA...älskar det tyget...ska dit å inhandla mer...till draperier mm....

Kram Nilla

Living by Milla sa...

Hihi, vilken tur du hade att B fattade hur han skulle göra.;) Jättefin lykta!

kram Camilla

Anonym sa...

Nej ingen stress. November kan inte gå fort nog för mig. Jag börjar längta efter att sätta upp adventsstjärnan nu när det är så mörkt.

Hagbacken sa...

Han verkar ha koll på läget nu då med andra ord...*s*

Vilken supersöt strut du har gjort, jag får inte till mina alls...men pysselsugen nu inför jul är jag, så jag ska försöka hitta på något annat iaf...

Kram på dig goá-Stina!//Linda

Anonym sa...

Oj så mycket fint här finns! Här kan man verkligen fastna länge! :-)

Anonym sa...

Ser fram emot veckor av julbak och pynt....luktar alltid så gott när barnen bakar lussebullar och pepparkakor.

Birgitta sa...

Å snart får man ta fram julen vad jag längtar. Jätte fin lykta som du har.
Ha de.. Björklyan

Vit Spets sa...

Hej!
Tack för kommentaren!
I år så frågade jag barnen om De önskade adventspaket med "större" innehåll eller som nu "mindre" paket varje dag...

Än så länge är allt under kontroll - jag är en kvinna som gillar listor så oxå julklapps listor :)

Kul att Du pysslade lite!

Ha en trevlig kväll
//Siv

Anonym sa...

Jag lääängtar till jul!! Älskar denna högtid just för genemskapen och tända härliga adventsstakar och sätta upp julgardiner. Allt blir så mysigt =D
Härlig strut du har gjort=)
Ljuslyktan var underbar!

Kram