torsdag 20 november 2008

Kallt .........

Har Stockholm flyttat till Norrland?!??? Nu är det kallt som bara den . I går fick vi snö här ....som i dag har förvandlats till IS! I morse när jag gick (sprang,,,) till bussen så höll jag på att drutta på ändan flera gånger. Hela dagen har jag övat mig på att gå med vinter steg! Dvs gå stadigt ,trampa hårt och ut med armarna för att hålla balansen!!!

Det blir nog inte så tätt med inlägg den närmaste tiden för nu har jag MYCKET som ska (borde) göras på kvällarna, En massa julkort tillverkas ,dom går åt som smör i solsken .JÄTTEKUL! Pengarna behövs verkligen nu när det ska köpas klappar och allt annat som man vill ha till jul!

Pysslar på för fullt med julklapps albumet , Ett riktigt familjefoto måste ju vara med. Hittar inget nyare än det här .......taget i mitten av 60talet! Visst är vi tjusiga??? Gillar speciellt brorsans glasögon och kavaj! Sen kan man ju tydligt se att jag är blond och smal ...inte konstigt att jag inte känner igen min egen spegelbild längre! Eller hur???


Ha det bra!!!!
P.s Extra insatt pyssel nu på söndag för den som vill och kan!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Men puttenutt vilka sötnosar. Akta dig så du inte ramlar och bryter...du vet vad jag menar.

Nygammalt sa...

Men vad gulligt...min morbror såg ut som din bror när han var ung.

Ja nu är det inte så varmt längre, men vet du vad? Norrlänningarna har flyttt till Sthlm, inte tvärtom hi hi ;)

Ang. bankomaten så är det bra att vara extra noggrann för det var i norra delarna av stan.
Kram.

Anonym sa...

Man ska inte springa till bussen. Det är alltid livsfarligt.
Vilket underbart foto! Ibland är det svårt att acceptera att åren gått.

Bia sa...

Du är dig lik och brorsan oxå!
Advent närmar sig, har du koll på staken???

Gårdsromantik sa...

Vilket nostalgiskt fot - andas verkligen 60-tal!

Kram Maud

Anonym sa...

fint kort! jag är i sigtuna, utbildning. ja - det är kallt!!! hoppas att du får en riktigt fin helg med och kul att julkorten går åt.

MiaMaria sa...

Hej!

JA nu är halkan och kylan här så det gäller att ta det försiktigt!!!!

Kul att det går så bra med dina kort!!!

HA´det så bra!
MiaMaria

Anonym sa...

Ja nu är det bara att ta det lugnt när man ska ut!!
Vilket fint kort på familjen!!

Kram!

Nygammalt sa...

Ha ha, ja det är lika bra att kolla extra noga. För pengarna vill man ha kvar!!!

Änglavingar borde som sagt fler ryggar bära, speciellt i julstressen som kommer nu.
Kram.

Anonym sa...

Wow! Så söt du var...nu är du ju bara snygg!

Jag vet inte om jag kan komma på söndag...har lite att göra.

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilken underbar familjebild , vad typisk sextiotal , underbart !!
Ha en najs helg nu i snön :-)
Kram/Lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Så härligt kort. Här är det snö och kallt. Fryser! Det hjälpte inte ens att dricka lite vin ikväll. *S*. Hoppas att det går bra med korttillverkningen.

Ha en riktigt bra helg!
kram Ullis

Birgitta sa...

Jo men nu är det ju modernt med dom bågarna igen. Jätte roligt med gammla kort.
Ha en bra vecka.
Kram Björklyan