tisdag 11 november 2008

Här händer det grejjer....

Min blåa hall är snart ett minne blott!!!I dag har målaren varit här och rivit tapet ,spacklat och målat snickerier ....Helt plötsligt så har garderobsdörrarna blivit vita (ja det var dom ju innan också ,men ni kan väl tänka er vilken slags vit ...snarare gul!



Det hela beräknas vara klart på torsdag ...längtar , för nu är det misär i hela lägenheten! Shit vad mycket grejjer vi har i vår lilla hall!


Vad ska det bli för färg på väggarna tror ni??? Orange kanske? skulle inte tro det! Undrar jag, om någon kan våga sig på en gissning??



Här är det julkortsverkstad! Har även påbörjat ett litet fotoalbum som mina föräldrar ska få i julklapp ....tänkte att ett litet familjealbum skulle vara bra för pappa nu när hans minne börjar svikta lite! Problemet är bara att få till ett foto på mig själv...jag hatar att bli fotad (kan ha att göra med att jag tror att jag är lång, smal ,blond och 25år....och så blir jag jätteförvånad när jag ser mig själv på kort! Va!! Vad är det där för överviktig tant!!

Hej så länge!

p.s Pyssel på söndag...vem vill komma ?

13 kommentarer:

Anonym sa...

VITT!!!!
Men du ÄR ju lång....

Jag kanske kommer. Ger mig en orsak till att slippa städningen...den här helgen också:)

Anonym sa...

Hej Stina, har tittat igenom din blogg lite, kul! Tack för kommentar i min lilla blogg, inte trodde jag heller att jag skulle börja scrappa men har man en fru som inte gör annat så får man snällt hänga på om man vill umgås. Och lite kul är det att upptäcka att man har en "konstnärlig" sida också! Såg förresten att vi har något mer gemensamt, efter många år i hotell & restaurangbranschen, både som chef och egen företagare tröttnade jag och sadlade om. Jag är, tro det eller ej, numera en alldeles riktig lärare, 1-7, med SV,HI och spec som mina huvudämnen. Har för tillfället en 6:a här i Falun men flyttar till Karlstad nästa sommar (fruns jobb flyttar och då flyttar även jag, precis som vi hamnade här till att börja med!). Ha det riktigt bra och lycka till med hallen.
Med de absolut vänligaste,
Trent

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul med att få så fint i hallen. Här finns det nästan inga kort på mig heller. Är hellre bakom kameran.

Ha det bra!
Kram Ullis

Anonym sa...

FINT! Ang. längden så har jag en bästis på typ 1.80 cm eller nåt. GISSA om det är härligt att äntligen se henne i snygga stövlar med klack och inte ett par gympadojjor som hon haft de resterande 31 åren..! Nej, Stina STRÄCK på dig! Det är snyggt med långa tjejer // en kortis

Birgitta sa...

Det bli spännande att få se hallen.
Ha det så bra.
Björklyan

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej!!!

hihihi..roliga du...känner likadant.När man ser sig i spegeln ser man ju rätt ok ut...men sen när man ser ett foto...huvva...var kommer alla dubbelhakor, magar, armar ifrån....nån som skojjat med fotona...hihihihihi...

Käck ide att ge bort ett fotoalbum....det kanske man skulle göra..hum..får fundera på det.

fint kort du gjort igen!

hallen kommer att bli så bra...vit kan jag tro...hihihi..

Kramizz Nilla

Änglahem sa...

Hej Stina,

Vad glad jag blev för dina ord hos mig! Blev alldeles varm när jag läste dom, det är ju precis som jag känner det också ju. Varför just min klippa till Pappa, min stora trygghet i livet! Vad har han gjort för ont för att drabbas så hårt! Känns inte rättvist! speciellt inte när han inte är äldre än 71, det borde ju inte vara så fasligt gammalt i dagens läge. Men, men - that´s life...

Vad kul att få nytt och fräscht i hallen! Blått har jag förätit*fniss* mig på, hade blått blått så det stod mig upp i halsen till slut!*hihi*...
Smutsgult är ju inte kul, men det märks ju oftast inte förräns man börjar göra om på ett ställe....för helt plötsligt så måste man ju göra om överallt!*eller?*

Ska bli kul att se när det blir färdigt!

Ha det så gott det går i "röran"!
Kramar, Ulrika

Anonym sa...

Oj, nystädad hall! det gillar jag.=)

Nygammalt sa...

Vad härligt med hall makeover!!!
Det gör så mkt för det är ju det första man möter när man kommer hem.

Fotoalbum hade jag också tänkt mig göra men jag är ju inte alls bra på det där med scrapping och inte har jag så många roliga foton heller. Undrar varför ;) Varför ser man aldrig ut på foton som man gör när man kollar sig i spegeln? *fniss*

Kram.

Living by Milla sa...

Hej vännen!

Du är för go, vet du det? Hihi, gissa vad jag har gjort idag?! Japp, bundit mosskransar så det har stått härliga till - 11 st hann jag med. sonen tyckte vi hade en skog här hemma.;)
Vad härligt det är med renoveringar, särskilt när man bor mitt uppe i allt. Men det blir toppen när det är klart!

Stor kram
Camilla

Anonym sa...

Hur blir det på söndag???

Anonym sa...

Jag kan försöka hyra ut barnet så att JAG får pyssla lite...vi får se.

Anonym sa...

Så sött kortet är! Jag gissar på nougatfärgade eller ljusrosa väggar :-)
Kramar!