onsdag 28 november 2007

Mitt i veckan........

Redan onsdag! den här veckan går också fort! Så kändes det inte i måndags,. Har inte haft tid med min egen blogg eftersom jag har fullt upp med att lära mig att fixa arbetslagets egen sida på skolans hemsida.Jag lär mig sakta men säkert och det är så kul att lära sig nya saker!

Fy sjutton för att gå på högstadiet..(.tur att jag redan har gjort det )Mitt stackars barn har 2 prov i morgon och ett på fredag så vi kämpar på för fullt (å hur lätt är det att plugga gramatik när man va som en teflonpanna själv i skolan....) Men som en god mor så hjälper jag så gott jag kan ...dvs jag söker på nätet och försöker lära mig själv!!! Jag kan ju inte gärna erkänna att jag inte kommer ihåg ett skit utav gramatiken som jag lärde (eller inte lärde..) mig i 8an!
Engelskan...hur lätt är den"!`? Det finns ju miljoner ord som inte fanns på 70talet......men man lär sig mycket när man ska förhöra honom! Nog om skolan...snart är det julov skönt!!Jag ska visserligen jobba 3 dagar efter nyår men vi slipper läxor och prov ett tag!
Ha en fortsatt trevlig vecka!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har det bra än så länge. Förhörde barnbarnet på Å-ljudet Men det dröjer inte länge förrän de går på högstadiet och då...HJÄLP!

MiaMaria sa...

Ja, visst är det svårt när de kommer hem med engelska och frågar om hjälp...eller matten den är ännu värre.
Det man har lärt sig är ju redan glömt till viss del i allafall.

Ha´det så bra!
Miamaria

Anonym sa...

Och snart är det lördagsdraaaagning.
Tiden rusar och snart är jag svärmor på riktigt!!!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

ja det är inte klokt vad tiden går.Samma här när jag ska förhöra ,,,,fattar nada ibland.Dom tittar så konstigt på en när man ska försöka förstå å de fattar att man inte alls begriper...hihi.Matten begriper jag inte alls hur de räknar idag.Min store pojk har ADHD så han behöver lite extra koll.Han är hur klippsk som helst men har svårt att få ner det på papper.

Fint du har börjat pynta.
kram på dig!

MiaMaria sa...

Trevlig advent i stugan!
Miamaria

Spånga lyan sa...

Hej
Hoppas att det gick bra på proven.
Jag önskar dig en trevlig helg.
Hälsningar Kerstin

Lina sa...

Så många kort du gjort!! Brukar du köpa hänglar och Stänglar änglar? Jag har bara köpt från Magnolia,men känner att jag vill ha lite variation...