torsdag 15 november 2007

Vilken dag!!!!!!


I morse så hörde jag ett märkligt ljud från skafferiet,det pickade,krafsade och flaxade! Jag förstog rått snabbt att det måste vara en fågel som satt fast i ventilen...(ett par sekunder tänkte jag att det kanske var en råtta ...hu...).Fick lov att kalla på personal ifrån Svenskabostäder för att få hjälp. Ventilen åppnades och dör satt en liiiiten livrädd blåmes ! Han flaxade omkring lite i köket innan vi fick ut honom Stackarn! Sen fick dom lov att borra upp 2 stora hål i kökskåpen för att rensa ...en hel full plastpåse med mossa fick vi ihop!! En massa hönsnät har nu körts in i väggen så inga fler fåglar kan bygga bo där.....känns lite taskigt men jag vill faktiskt inte ha fåglar som kraffsar omkring i väggen, Hoppas nu bara att fågeln överlevde ute!
Hann med en liten sväng upp till Vällingby dår nya affärer har slagit upp sina portar i dag...Coop,Hemtex ,CO,Folkhemmet mfl. Sjukt mycket folk....tänk att folk kan stå i 100m köer bara för att få köpa en flaska pepsi för 5 spänn!
Har packat pysselgrejjer inför lördagens pysselkurs och gjort en liten godispåse som en av deltagarna ska få (undrar just om hon tittar in här innan lördag?)
jag har friskförklarat mig nu ikväll så att imorgon går jag till jobbet!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars lilla skrämda fågel. Vi hade ett bo fullt med kajungar i fläktröret i köket på landet för några år sen. Men nu har vi ett stadigt nät över skorstenen. Kram

Spånga lyan sa...

Go morgon.
Tack snälla för tipsen om glasburkarna.
Ha en jätte bra helg och skönt att höra att du är frisk igen
Hälsningar Kerstin

Solsjö - Under en vind sa...

En sån liten hyresgäst vill man ju helst inte ha, tur att ni kunde hjälpa honom ut!
Skönt att du är piggare! Trevlig helg! KRam!

faster atta sa...

Stackars lilla fågel! Vilken tur att ni fick ut den.

kram

Sallys hus sa...

Du är så välkommen!

Lycka till i morgon på kursen..
Vad lustigt med en fågel i väggen....det var ju inte lika otrevligt som en råtta.
Hoppas den klarar sig..
den får bygga bo nån annanstans...
Ha en härlig helg och hopppas du mår bättre nu!
Kram Katarina

Anonym sa...

En råtta på andra våningen????