måndag 26 november 2007

Julen smyger sig in..........


Måndag och en hel vecka att jobba (fast nu har ju iof en hel dag redan gått)....Helgen var ju lika kort som vanligt (vem snor tiden av mig???) Hann ju med en hel del iallafall ....stan,bandymatch,tvätta å sånt!
Sakta men säkert börjar julen komma in i mitt hem,lite i taget! Adventskalendrar är fixade (tv/choklad) Upptäckte i dag att "någon har råkat" öppna första luckan i en av chokladkalendrarna ! Om jag då berättar att mina barn är 7&14 år så kanske ni kan gissa vem som har tappat all respekt för kalendern......14åringen förstås....lillebror va väldigt upprörd för så får man ju inte göra!!!
Har betalat räkningarna i kväll..vad kul det är .....så nu måste jag sätta fart på julkortsfabriken så att det blir några slantar til julklappar,vi har långa önskelistor både jag och barnen!Vänner och släkt får hemmagjorda paket ! Ha en trevlig vecka!








4 kommentarer:

Anonym sa...

Det blev väldigt fint med kulorna i fönstret. Min jul blir röd och vit i år. Har köpt vita tabletter och röda advenststakar. Måste köpa röda gardiner. Röda kulan är redan på plats.
Ps ingen snöskottning!

Sallys hus sa...

Hallå där!!!

Va då menar du att man är tröttare efter 40??
Jag som trodde man behövde mindre å mindre med sömn.

Det är jag som snott din tid....förlåt...behövde den...
har ju inte hunnit med nåt nu sista tiden!

Va mycket det hänt här hos dig!!!
Skrattade åt monstersonen.

Chokladkalendrar ja...
När jag var liten kom jag på att man kunde trycka ut chokladen från baksidan så den trillade nedåt till en redan öppnad lucka.
Inte så kul när man fick öppna en tom sedan men gott var det!

Kram Katarina

Anonym sa...

Din jul ser ut att bli FIN. Du har ju redan fixat en hel del, och du som jobbar också!

Spånga lyan sa...

Hej
Vilken fin hjärtljus stake.
Jag ska ner i förrådet i helgen och rota fram mina julsaker.
Så mysigt att hänga upp jul stjärnan.
Hälsningar Kerstin