onsdag 2 juli 2008

Kort,moln och tantavarning!

I dag har vi varit vid badet och frusit!!! Jag var så säker på att solen skulle titta fram och det gjorde den ......en halv minut ungefär! I morgon har dom (vädergubbarna) lovat att solen ska skina över Stockholm så vi gör ett nytt försök!

TANTVARNING.............när jag var på Ikea förra veckan så fick jag syn på den här fina dramaten ! Eftersom vi åkte kommunalt dit så tvekade jag inte en sekund att handla den (hade ju liksom köpt lite smått och gott....) Nu har jag använt den varje dag! Till affären , till badet ....helt suveränt!! (å jag är väl tant också )



När vi var på Ikea så passade vi förstås på att besöka Rusta. Titta vad jag hittade ! En 2m lång stjärnvimpel för 19,50! Jag har beundrat andra bloggares sydda vimplar men orkar aldrig ta fram maskinen för att sy en egen !! Men det behöver jag inte nu! Synd bara att Filips väggar är blå....men det kan vi snart ändra på !




Har pysslat lite på kvällarna så några kort har det blivit..........




I kväll har vi varit och tittat på den nya Narnia filmen. En "stor" film klart sevärd!














HA en fortsatt skön och solig vecka!


9 kommentarer:

Nygammalt sa...

Ja de får ju inte luras så där med vädret, jag var ju ledig idag!
De där har jag sett i Rustas reklam, måste tittas närmre på.

Fina kort har du gjort också.

Kram.

Gårdsromantik sa...

Så fint det var med de slipade lyktorna i loggan. Jag har ju sådana någonstans...

Rusta har verkligen mycket fint!

Kram Maud

Anonym sa...

Blå väggar = himmel...stjärnhimmel! Jag tycker det ser bra ut.

Jag har också en dramaten, men mycket fulare. De är toppen att ha när man ska till stranden med all packning. Strandstolen kan man hänga över handtaget.
Vi syns kanske i morgon!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hihihihi...det må vara tantvarning men ack så praktiskt...hihihihi..
Jag har en liknande å drar runt på här hemma ..fast jag har tvätt å leksaker i min...mycke praktiskt när man röjer från ett rum till ett annat..fniss.

Har massor av RUSTAS vimplar.köpte olika som kan användas då det vankas kalas här.

Kram i solen
Nilla

Spånga lyan sa...

Hej
ja, den är verkligen fin din tantvarnings väska.....men den är verkligen praktisk, funderar faktiskt också på att köpa en....va på ikea i måndags, men var inte lika modig som du *ler*
Hälsningar kerstin

Anonym sa...

Det är bara att acceptera! TANT!
Fast det är rätt kul ibland oxå.
Ha det gott i sommaren!
Har cyklat runt i Stockholm och svettats ordentligt i veckan. Speciellt i dag!

Anonym sa...

Glömde säga att jag som är YNGRE än dig blev tant före dig!

Nu har du en bild du kan sno!

Nina sa...

jisses tant har jag varit länge ;=D
gillar pellisar - tant
älskar blommiga koppar -tant
gillar hattar- tant
gillar att baka småkakor - tant
jisses listan kan göras LÅÅÅÅÅÅÅÅNG men jag liksom avstår ...

kramar/nina

Nygammalt sa...

Hej!
Tack för tipset.
Självklart får du länka, jag länkar tillbaka. =)

Kram.