lördag 19 juli 2008

Jag är inte den som ger mig .....

Nä skam den som ger sig ! Filten skulle bara bli min så i fredags så stack vi iväg på jakt ......Första stoppet var HEMTEX i Sundbyberg .......och där kunde vi stoppa också för den fanns kvar!!! Den låg där så snällt på hyllan och väntade på mig! Så nu ligger den i min soffa ...vit och mjuk! Här kan man skymta att jag har en GRÖN!!! Soffa ....jag är nog den ända i hela världen som inte har en vit ! Men jag gör allt som står i min makt att missköta den ...den blir tex aldrig in smord (skinnsoffa) Så snart har jag nog lyckats få den att se så sliten ut att jag MÅSTE köpa en ny ......
En liten vit uggla från rean på Åhlens fick följa med hem ,just nu får han bo på balkongen men ev får han flytta in till vintern!

En sväng till MYRORNA blev det också ...köpte bara det här blåa kakfatet som snart blir vitt . Nästa gång så lämnar jag 8åringen hemma .....såg en del andra fynd men som sagt var ....barn!


På kvällen kvistade jag över till vännen BIA för att kolla in det lilla näpna barnbarnet och för att äta en god middag (klart att jag glömde kameran hemma ) Fick med mig en söt vit bukett med lukt ärter. Doftar ljuvligt!

Dagen har tillbringats med lite plock och städning av lokalen ....snart dax för pyssel igen !!!

HA EN FORTSATT TREVLIG HELG!!!

12 kommentarer:

Bia sa...

Uggla på balkongen! Snyggt!

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken tur att du fick tag på filten. Vi har inte heller vita soffor utan bruna skinnsoffor, som dessutom har blivit misshandlade av solen och spruckigt. Men man sitter fortfarnade så skönt i dem och nya soffor är lite för dyra för mig så jag har köpt överdrag från ellos. Tycker det blev riktigt bra. Titta själv här

http://levapalandet.blogspot.com/2008/05/mer-vervning.html

Kan maila dig om sjön. Vill inte lägga ut det på bloggen.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Anonym sa...

Vem har vit skinnsoffa?? Jag vet ingen. Den vita filten/pläden ser urskön ut. Nu kan du ligga på din soffa med pläden på fötterna och bara slappa.

Sallys hus sa...

Hallå där!!!

En uggla!!!
Åhlens...sa du......
Kanske borde ta mig en tur dit...den skulle ju verkligen passa här.
Hoppas allt är bra med dig vännen och att du njuter av sommar...regnet...fniss...
kram Katarina

Jennie sa...

Hej!
Läste din senaste kommentar hos Pennyshouse om att det är dåligt med loppis i Stockholm. Du kanske redan vet, men varje helg hela sommaren är det bakluckeloppis på Täby galopp. Det brukar vara massor med folk och roliga prylar. Har både sålt och köpt saker där själv.
Må gott!
/Jennie

Anonym sa...

Häll bensin på soffan. Mycket! Förstör den garanterat och du måste köpa en ny.. Min arbetskamrat gjorde det i bilen av misstag häromveckan.
För övrigt vill jag bara hälsa syster att jag har det varmt och gott här nere och att jag förtjänar det;-)

Bror

Nygammalt sa...

Jasså du har varit i mina trakter ?! ;) hi hi.

Fina grejer du har hittat. Önskar så väl att jag kunde byta ut min soffa men den tillhör lägenheten jag hyr i andra hand tyvärr.

Tack för gratulationen!
Kram!

Nina sa...

huvudsaken är att man har en soffa !
Jag har en vit soffa + 2 barn katter och hund och du kan ju gissa min huvudvärk??? Ja den blir ju skitig i stup i kvarten ...inte så kul ....
du här finns det loppisar men inget att ha... lite ockerpriser i mitt tycke.... hittade IKEA prylar som var dyrare på loppis än på självaste varuhuset...
ha det nu riktigt gott /kram

psst. filten var bara för underbar !

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej Stina!!!

grattis till filten!!!
Skam den som ger sig!!!!

underbart fin var den oxå...pst..jag har en grå soffa.vill ha en vit men jag skyller på att ungarna grisar ner så det får vänta...hihihi..

kram nilla

qvinnamittivitt sa...

Härlig filt... me like!
Vi har precis köpt en ny soffa - bild kommer endera dagen - den är brun istället för vit...
Jag vill ha vita filtar i men gubben säger "Nej inga filtar i soffan"
det blev en kompromiss...
ha det bra!

Skatan sa...

Hej och tack för hälsningen hos mig. Känns kul att smyga igång lite successivt...

Hoppas du får en fin dag, eller kväll!


/Skatan

Anonym sa...

Vi har också en mörkgrön skinsoffa! Fattar inte att jag kunde tycka den va så snygg. Filten får dölja den. Men det är kanske tur att smaken förändras men en vit skulle aldrig gå hemma hos mig ( om jag inte har två överdarg, ett i tvätten och ett solkigt på )

MVH smillasplats.blogg.se