söndag 6 juli 2008

Det ser ut att bli en molnig dag!

Eftersom att jag trodde att det skulle bli molnigt i går så blev det en bad vilo dag (nu lös ju solen i går i alla fall !) Efter 3 sol och bad dagar så behöver ju kroppen vila lite från solen!
Vad ska man göra då??? Jo shoppa förstås! Min stora son är ingen gardin älskare han skulle helst vilja vara utan , men eftersom han gärna pratar i telefonen om nätterna och jag har talat om för honom att jag hör varendaste ord så börjar han fatta att han måste ha lite ljuddämpade saker ....som gardin tex! Så det blev en tur till HEMTEX . Gardin till halva priset och en ny termos till stranden !!!!!

Han lyckades sätta upp gardinen alldeles själv och nu har jag inte hjärta att säga att han måste ta ner den för att den borde strykas .......får göra det när han inte är hemma !!! Nu ska jag bara försöka få honom att fatta att litteratur är ljuddämpande också!!! (han hatar böcker och han hatar att läsa!)

Jaha och vad shoppades mer ? Jo en del bebiskläder .....nä inte till mig!!! Visserligen läste jag i Aftonbladet i dag om en kvinna på 70 som fått tvillingar! Men nej tack (nu är ju jag visserligen "bara" 45 .......)

Nä bebiskläderna är till en jobbarkompis som fått barn (betydligt yngre än både mig och den 70åriga mamman!)

GRATTIS JENNIE TILL SONEN!!!




I dag är himlen full med moln och en bra dag för hemmapyssel ......strykhögen ....dammtussar ......ev fönsterputs !
HA EN BRA SÖNDAG!!!!!!!!!!!

8 kommentarer:

Stina sa...

Snygg termos!:-)

Hoppas att du får en bra dag, gummeligumman!
Kramis Stina

Bia sa...

Ha det bra under veckan som kommer. Jag är snart hemma igen. Då ska vi gå på bio och titta på Mamma Mia. Tantkväll??

Solsjö - Under en vind sa...

Låt gardinen vara skrynklig, vad gör det då han fixade det själv! fniss...

Hoppas att du har det gott i sommaren! Kram!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hejsan1

Så fin termos och gardiner.
Var en tur på hemtex igår.Älskar den butiken...rea jämt ju..*LER*

Fint kort har det blivit.

Kram Nilla

Vit Spets sa...

Tjusigt kort med stämpel från magnolia...själv är jag mindre bra på det där med kort - för mig blir det lite då & då scrapping...
Tack för kommentaren, alltid roligt att kika in hos "nya" bloggare...
Termosen va sommarsöt!
//Siv

NICOLINAS BONING sa...

Det gäller att vara listig som en orm när mna vill att ungarna ska göra efter ens egen vilja...
Klart att du smyger till strykningen av den snygga och manliga gardinen så att han inte märker att något har skett med den;-)
Kramar/Birgitta

qvinnamittivitt sa...

Hej
Tack för inlägg på min lilla sida
Härlig blogg du har...innehåller allt möjligt.
Jag tittade på dramaten idag när jag var IKEA och tyckte den var urhärlig.... och vem har sagt att den bara är för tanter eller är det dags för tanteriet...
mari

Anonym sa...

Ja, den termosen var läcker!
Gardiner!! Wow!
Markus har varit gardinlös i snart ett år. Men då har vi inte sovrummen väggivägg heller.