måndag 14 juli 2008

En sjö med blått vatten........

I dag tog vi en tur ut till Munsö för att leta efter någon mysig badplats och det hittade vi!!!! En mysig insjö med klart vatten som var både blått och grönt!!!!Tyvärr så hittade molnen till oss men som tur var så kunde vi köra bilen ända till strandkanten . Så när regnet kom så va vi snabbt inne i bilen..........
Lite kallt i vattnet tyckte Filip!

Men inte kallare än att han kunde ta sig ett dopp ....men hur ska han få i pappan??? Jo stänka lite vatten kanske?


Ja det gick!!!!
Vi hoppas på soligare dag i morgon .,då packar vi matsäck och åker tillbaks !
Kanske att "badkrukemamman" också badar lite (i dag kunde jag inte för jag var så upptagen med att fota"!!!
I går tog vi en tur till Norrtälje.....oj vad många fina inredningsaffärer det fanns som var STÄNGDA!!! Kan tänka mig en liten tur dit igen en vardag!
Klantiga jag glömde kameran hemma, men Alex tog lite med sin mobil.....det fanns nämligen en massa konstig konst i Ån som rinner genom staden....ska be honom att föra över bilderna till min dator sen så ni kan få se ...tex en rostfri diskbänk...balettben + en massa andra märkliga saker som låg i ån!
Nu ska jag slänga mig i soffan och spela lite XBOX 360.......
HOPPAS ATT VI FÅR SOL I MORGON !!!!!!



12 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att du hittade in till mig och tack för din gulliga kommentar. Midsommar i Dalarna är ju lite speciellt. De bytte namn på gatan när de gjorde om en massa med adresser. Tällbergsvägen finns ju i Tällberg så då måste det heta något annat i Leksand. På 70 talet bodde jag inte här då var det Sala som gällde. Ang byn jag bor i så kan jag säga så länge att vattnet du ser inte är Siljan. Mer ledtrådar kommer senare.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Anonym sa...

Oj, vad mysigt det såg ut där vid Munsö. Det kanske får bli ett litet utflyktsmål när vi kommer tllbaka från Finland.

Bia sa...

Vilken härlig plats ni hittade!
Nu får du väl lov att bada, det är nog jättevarmt!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

HEj vännen!!

Men vilken underbar badplats.Skönt att få vara lite för sig själva.

Cool bil ni har..i like it!

Ha en underbar dag i solen får jag hoppas.
ta dig nu ett bad...maken kan fota.. ;-)

kram Nilla

Spånga lyan sa...

Jag ska åka till Norrtälje ett par dagar,så då måste jag gå en sväng och kolla alla mysiga affärer som du sett..
Hälsningar Kerstin

Anonym sa...

Mysigt med en utflykt tillsammans! Det såg fint ut vid den sjön. Nu blir jag sugen på att bada :-)
Kram!

Anonym sa...

Norrtälje är bara så mysig liten stad men tyvärr död på söndagar. Kom hit en vardag. Ni får gärna bada i vår sjö också.

qvinnamittivitt sa...

Tänk att det kan vara så kul med inredningsaffärer och loppisar....
jag förstår din "besvikelse" när allt var stängt.
Som kompensation verkade ni ha en trevlig dag.
Mitt monster har varit riktigt go idag - men se nu när det var dags för min koj satt han där igen *suck*
Mari

Ullis/Leva på landet sa...

Hej igen!
Nej det är inte det vattnet heller, hihi. Utsikt över den hade jag innan vi flyttade till vårt nuvarande hus.

Kram Ullis

MiaMaria sa...

Hej!

Men det ser allt kallt ut skulle nog också bara ha fotat....burr...

HA´det så gott!
MiaMaria

Anonym sa...

Å jag längtar tills dess att man kan åtminstonde sitta och titta på när han leker. Nu springer man omkring som en galning haha=)
Ni ser ut att ha haft en jättemysig dag =)

Anonym sa...

Hej!
Tack för din kommentar!
Bakskålen är av märket housestyle, dansk tror jag, jag har sett den i nån nätbutik.
Hoppas du hittar en!