lördag 12 juli 2008

Nu har vi en åttaåring i huset.......

Tidigt i morse blev jag väckt av en liten pojkröst som sa ...-Kommer ni inte snart? Ja har väntat hela natten!!! Jag hade ju inget annat val än att gå in och brutalt väcka tonårsbrorsan ........släpa med honom (zombien,,) in till sin lillebror och få honom att sjunga tillsammans med den minst lika trötta mamman ......JA MÅ HAN LEVA!!!! Efter sång och överlämnande av paket så snubblade han in till sig igen för att sova 5 tim till!!!
Lillebror var i alla fall nöjd.......satte i gång sitt nya TV spel och lät oss sova vidare !
Vi har ätit tårta hela dagen så att mina midjevolanger har blivit lite vidare.....

I dag var det en sån där mittimellan dag ....sol och moln........hoppas på sol i morgon så att vi kan åka till någon strand för i morgon är pappan ledig ...Så man får passa på att ta sig lite längre när man har bil ..(ja bil har jag men inget körkort!! Dumt va?) Kanske att det blir en liten tur till Norrtälje....eller Vaxholm ...kanske att man "råkar" se en liten LOPPIS på vägen!
HA EN FORTSATT TREVLIG HELG MED MYCKET SOL!!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Benbaletten finns i ån nära Stora Torget i Norrtälje. Om ni har lust och hinner kan ni hälsa på oss och bada i vår sjö. Vi bor ungefär 1 mil från Norrtälje, närmare stan alltså. Jag vill inte sätta ut mitt mobilnr här men mejla ditt till bella1@comhem.se så ringer jag dig. Kram.

Unknown sa...

Å grattis till lillkillen=)
Vaxholm är ju otroligt fint! Vi har varit där några gånger när vi besökt bekanta =)

Hagbacken sa...

Hallå där och stort grattis t sonen! Här har det också mumsats hela helgen, tyvärr...så det är fler än du som bättrat på volangerna runt midjan....

Kram Linda

Anonym sa...

Nu är vi hemkomna från Möja bara för att tvätta kläder och packa om väskan. På tisdag morgon 7.10 åker båten mot Finland.
Tänk att den stora zombien gick upp! Hos oss har det hänt att jag inte fått upp alla.
Hoppas att ni åkte och hälsade på hos Bella!

MiaMaria sa...

Hej!

Grattis till 8 åringen!!!!!

Tårtan ser ju så god ut..mums!!!!

Ha´det så bra och må så gott!
MiaMaria

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hejsan!

Men gratis till 8 åringen i efterskott vet ja!!!
Stora pojken nu! *LER*

Läcker tårta...mums!

kram nilla