tisdag 29 juli 2008

Cyklar i värmen......

I går så var jag och köpte mig en ny cykel (ingen märkvärdig ...bara en vanlig cykel VIT!)
I dag så har vi cyklat och cyklat och cyklat......i morgon så får vi se hur det känns i benen!!! (och rumpan) . Vi cyklade ner till sjön för att sola och bada men när vi kom fram (pust...flämt) så blev himlen full av mörka moln ! Hjälp tänkte jag ,vart tar vi vägen när det börjar åska och blixtra? Livsfarligt ! Folk dör ju av blixten! Med muta om att vi ska cykla till cocosbollsfabriken så gick Filip med på att lämna stranden .........cocosbollsfabriken hade dessvärre semesterstängt så det blev en film och en glass på Statoil i stället!
Eftermiddagen har jag tillbringat i LOKALEN ....rensat lite scrappapper och städat !
Nu på kvällen så kom min gode vän Bia över med lite "korvpresenter!" Lite sånt som vi kan festa till middadgsmaten med (här som i många andra barnfamiljer så äts det mycket korv!)TACK SÅ MYCKET BIA!! Nu blir falukorven lite festligare smak på!

Mycket sol och bad har det blivit varje dag .....men snart är det slut på semestern (1,5 vecka kvar...) Hjälp panik ....vill inte.....har ju massor av grejjer kvar att göra innan det är dags att börja jobba igen! Fast jag tror att jag tar och skiter i dom där trista "måste grejjerna" och bara slappar !
HA EN TREVLIG VECKA!!!!!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Självklart ska du skita i allt det där med måsten! Jag har också fått lite jobbnojja men ser fram emot några soliga och lata dagar på stranden istället.

Och du, det var ett par snygga fötter! De måste ha tränat mycket på den nya cykeln!!

Bia sa...

Rätt!Strunta i alla måsten. Det kommer helger som ska fyllas med aktiviteter som fönsterputs och dylikt.

Anonym sa...

Du har äntligen fattat grejen, det gäller att SLAPPA!

Anonym sa...

Jag är inne i ett träningsstim nu! Vill bara gå mer och fortare. Snart springer jag väl...

Ullis/Leva på landet sa...

Här är det inga måsten alls. Har inte använt dammsugaren på flera dagar. Behöver också en ny cykel. Tänk att du fick en vit. Vi får väl höra hur du mår i morgon, *s*.

kram Ullis

MiaMaria sa...

Hej!

Låter härligt med cykelturer...

Och slappa på och njut av din semester!!!!!

MiaMaria

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!!

visst är det härligt att bara göra INGET...

vill oxå ha en ny cykel....ska köpa till hösten tänkte jag..om plånboken tillåter...hihihi...

Kram nilla

qvinnamittivitt sa...

Det är väl det som är såååå härligt när sol och värme äntligen visar sig - man kan SKITA i aolla måsten och bara vara....
Då är det semester!!

Hagbacken sa...

Hallå där...så hon är i cyklartagen...det känns då verkligen i rumpan då man är ovan och cyklar långt..tycker JAG!

Intressant att du berättade hur det låg till med poolen osv...

Trevlig helg på dig//Kram Linda