fredag 25 juli 2008

Fasiken vad det är varmt!!!!

I går så sa Filip att idag så ORKAR jag inte bada!!!! Jaha och vad ska vi göra då? Gå på restaurang och äta pizza! Ok men först vill mamma gå på Erikshjälpen !
Inga jättefynd blev det där precis! En glasljusstake och en korg ,det var allt.
Filip köpte 2 filmer och på kvällen så la han sig och skulle titta på en av dom (Lotta på Bråkmakargatan) -Jäkla skitLotta hördes det från hans rum....vad är det? -Jag fattar inte vad hon säger !!! Ha ha Filip har köpt en Lotta film på tyska !!! Gud så vi skrattade!Efter Erikshjälpen så blev det smaskig pizza .....fy sjutton vad mycket "utemat" vi har ätit den här sommaren ...men vad då det är ju semester...eller hur?(sen undrar man varför man inte går ner i vikt ...korkat)
Efter pizzan åkte vi förbi mamma för att äta lite Christina-tårta. Fick dom här fina ljusstakarna av mamma (jag har sneglat på dom länge....)

Satt och kollade igenom lite gamla kort och hittade det här från i höstas när dom (B&F) var nere i Serbien och gjöt klart poolen .....hoppas att den blir klar i höst så att vi får en bra sommar nästa år (för då MÅSTE vi åka ner....inte en till sommar hemma då blir jag galen!)Det värsta är att jag tror att jag har valt fel färg på glasmosaiken....men det är lite sent nu att ändra sig för den är redan köpt och nerkörd!
I dag har vi legat vid badet hela dagen och svettats ....i morgon blir det den där härliga sjön på Ekerö!


Ha en trevlig varm och solig helg!

8 kommentarer:

Sallys hus sa...

Smask smask......så det är därför vågen går åt fel håll....tack för att du upplyste mig om det...jag har undrat vad det är för fel på mig......*skratt*
Håller med din lille son...man ooorkar inte bada vareviga dag.
Ni gjorde rätt i som tog en mysdag med pizza i stället.
Lite snopen avslutning då med tysk film...ha ha......
Men du vilken pol ni får...
Hur var det där nu igen???
Är det ert hus där nere eller???

Ha en härlig helg nu.
Kramisar

Ullis/Leva på landet sa...

Idag har det verkligen varit varmt. Klockan är nu 23.00 och jag sitter framför datorn o svettas. vi ha nästan alla fönster öppna på huset, men det är ändå som en bastu. Här blev det också pizza fast i kväll. Orkade inte föra någo annat.

Ha en bra dag!
Kram Ullis

Anonym sa...

Jag skrattade också åt den tyska Lottafilmen. Jag orkar inte skriva mer för det är så varmt! Svettig kram.

Bia sa...

Huvva, jag håller med dig om värmen.
Pffsss, jag smälter bort.

Stina sa...

Nä, man orkar ju ingenting alltså.- Mysiga bilder. Puss

Anonym sa...

Tack för gratulationen!!
Vilka fina ljusstakar!
Stackars sonen som ville se Lotta på bråkmakargatan och fick se "Lotta auf die Brakenstrasse" eller nåt haha=D

Ha en härlig kvälL!!

Kram!

Hagbacken sa...

Hallå där...visst är det varmt...och det blev som sagt en het dag, men kort för oss igår i huvudstaden...

Skönt med lite äta-ute-mat i värmen..han är såå söt din son!

Vet inte heller hur det är med poolen där nere, eran? Du måste förklara?

Kram Linda

Anonym sa...

Guuuuuu´va kul med Lotta på tyska.
Det skulle kunna bli kult!
Måste ses av!!