tisdag 29 januari 2008

VAB och pärlplattor!

Jag har varit hemma med Filip i 2 dagar (maginf.....) Det var så länge sen hag vabbade så jag höll på att glömma att meddela försäkringskassan!!
I dag har vi sysselsatt oss med att bygga pärlplattor och möblera om lite (barnen har bytt data bord med varandra ....) Jag har ju lite svårt att städa utan att möblera om lite och det har ju tydligen gått i arv till mina barn!

I går var jag hemma hos mina föräldrar för att ha ett möte med en biståndshandläggare från äldreomsorgen,.Det gick bra men jag kände mig lite deppig efteråt för det är inte så himla kul att ens föräldrar börjar bli så gamla att dom inte klarar sig själva, .Men vad gör man när man är lite deppig`? Jo man springer in på Indiska och shoppar! Hittade fina gardiner som jag raskt köpte!

Sen blev det ett besök i blomaffären. Kolla vilket fint trätråg som dom är planterade i!!! Sen kändes det lite bättre! Ja lite shopping kan verkligen få en på lite bättre humör!
I morgon är det dax att återvända till verkligheten för nu är Filip frisk igen!


10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag bad en vän att shoppa Magnolior till mig ;0) De är underbara....och imorrn kommer ännu underbarare saker - hÄnglarna.
Gick hem fr jobbet idag, mår inte så bra...hosta o kallsvettig. Så imorrn är jag hemma o väntar.

Anonym sa...

Vilka fina gardiner!
Det är tur att det finns affärer med god shopping.

Anonym sa...

Så mycket mys. Utom magsjukan då...

Klart att du får länka. Kramis

Anonym sa...

Toppengardiner. Visst är det kul med pärlplattor.

Unknown sa...

Men guuud så roligt!! Massor med grattis!!! Det måste kännas himla roligt och spännande...snacka om att du kan släpa fram pyssel ti-hi...Visst får du länka..ser det som en ära =) Välkommen förbi igen..kramar Malin

Solsjö - Under en vind sa...

DEt är klart att man får shoppa sig gladare när man drabbas av både sjuka barn och föräldrar som behöver stöd!!! Kram!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Vilken tur att pojken mår bättre!
Ja du det är inte roligt när ens föräldrar blir gamla.Mina har ett tag kvar dit hoppas jag men man blir påmind när en mor å far föräldrar går bort.Helt plötsligt kryper det en närmare.
tur att man kan trösta sig med shopping.
Wow vilka gardiner!!!
Kram Pernilla

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Usch då , magflunsa !! Inte coolt !
Men va kul att du oxå är en omöblerare , ibland vågar jag inte ens börja städa för det tar sig så stora proportioner på en gång ;-)
Mannen bävar , när det börjar dras runt på grejor .
Avundas dina fina inköp !
Kraya på er !
Kram/Lotta

Sallys hus sa...

Usch och fy...den sjukan vill man inte ha...
Ja du tänk vad lite shopping kan göra med humöret!

Jag har infört inköpsstopp för mig själv men jag kommer hela tiden på en massa undantag...fniss...
Trätråget blev ju helt perfekt till pärlhyacinterna!
Ha en härlig dag, kram Katarina

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej även jag är pyssel tokig, finns det nåt bättre!!!
Vr länge sedan vi pärlade här...blev lite sugen på det....fram med pärlor i morgon...o dammsugaren förståss(hälften brukar ju ligga på golvet:)