onsdag 9 januari 2008

Utmaning.....och lite körigt!

Ja lite körigt är det just nu med ungar,jobb,hem..och en massa annat! Men liiiite tid har man väl alltid att blogga?

Nu har jag stigit upp tidigt i 3 dagar och det är sannerligen inte lätt......jag får ta mig i nackskinnet och slita upp mig varje morgon (hur jag gör med ungarna får ni inte veta!)Men men man (kanske) vänjer sig om en vecka eller så.........iof inte så troligt.

I morgon får vi nog nyckeln till lokalen och kan skriva kontrakt.....sen börjar det roliga med att få ordning på allt.Superkul är det .....speciellt eftersom jag kommer att ha en massa miljoner på lördag som jag kan spendera (Bia och jag ska nämligen vinna på lotto på lördag,det ni!)

Jag har blivit utmanad av tjejerna som har bloggarna

http://envilsenloppa.blogspot.com/

http://nicolinasboning.blogspot.com/

ojoj jag ska berätta 7 sanningar om mig själv........

1. Jag har väldigt svårt att koppla av om jag har smutstvätt i smutsskåpet.(inte minsta lilla strumpa får ligga där ).....min tvättmaskin snurrar runt jämt .

2.Varje morgon när jag går hemifrån så går jag tillbaks ,låser upp dörren och går in för att kolla att kaffebryggaren är avstängd (vilket den självklart är !)

3.Jag tar ett bad i badkaret VARJE morgon!

4.När jag ska sova går jag upp minst 2ggr för att kolla att ljusen är släckta,spisen avstängd .....och kaffebryggaren!!!

5.Har lätt för att bli manisk när jag har kommit på något nytt pyssel.

6. När jag "tänker " ett år så går inte mitt år som klockan....typ Januari är på nr11.....(undrar om ni fattar ..hm) jag har ännu inte träffat någon som tänker likadant.

7Räknar ofta saker ...tex när jag ska köpa potatis.....hänga tvätt......knäppt? Ja jag vet!

Jaha det va det ....nu ska jag ju också utmana någon ....Då utmanar jag

http://bellapension.blogg.se/

http://styggalillaloppan.blogspot.com/

http://spangalyan.blogspot.com/
Lite svårt eftersom jag vet att många redan har blivit utmanade plus att det är många som inte vill!
Om ni antar utmaningen så ska ni ...
1: Länka till den som har utmanat dig.
2: Berätta 7 sanningar om dig själv.
3: Utmana 7 personer i slutet av ditt inlägg.(jag utmanade bara 3 så om det är någon som känner sig mannad......
4: Lämna meddelande till dom du har utmanat.
Ha en trevlig vecka ,återkommer lite senare i veckan!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fattar precis vad du menar! Året går motsols. Mars är kl.9 och september kl.3.

Anonym sa...

Sanningar att läsa på min blogg. Elaka du. Kram

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilka härliga sanningar , lite halvcrazy , va ;-)
Men Stina om du struntar i det där eviga badandet , så kanske du slipper gå upp sååå tidigt på mornarna !
Ja mitt år går oxå motsols , om det nu är så du menar ?
Lycka till med miljonerna :-)
Kram/Lotta

Nina sa...

du vad gullig du är som skickar en utmaning men jag hoppar det ....
jag kan berätta att jag älskar att sjunga i bilen och då liksom hellre än bra ....kommer på mig själv ibland gapflabbandes för jag sjunger verkligen uruselt... dåre bakom ratten....

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hihihi...roliga sanningar!!!
Fattar inte riktigt vad du menar men du kanske kan berätta lite utförligare en annan gång *LER*
Kramar Pernilla

NICOLINAS BONING sa...

Kul med din månadsräkning där...hmmm...men eftersom jag inte får till det i min skalle så får du allt ta och förklara hur du har kommit på den räkningen:-)
Det är klart att du får länka begriper du väl...alltid kul när någon gillar ens blogg :-)
Kramar/Birgitta...som har sovmorgon VARENDA DAG...fniss...

www.mariante.se sa...

Lilla fina Stina, klart att du får länka till mej!
Inte hade du behövt fråga heller!
Visst ja hade med mej en liten påse med små frön...släng ut dem i snön eller på bara backen, fröna ska växa och ge dig massor av skapar glädje när helst du behöver skörda lite, ställ dig där du kastade fröna ut och känn hur du fylls av skaparkraft och glädje!
Kram å go fortsättning!

Anonym sa...

Timer i födelsedagspresent?
Då kan du gå hemmifrån i lugn o ro!
Jag hade glömt bort att det är dax att bli miljonär igen.

Jes/Vita villa vila sa...

Kikar in & säger hej!

Kul läsning :)

Kram Jes

Jes/Vita villa vila sa...

Tack för din rara kommentar inne hos mig! Alltid så roligt när besökare lämnar ett litet spår efter sig!

Önskar dig en toppenfin helg!

Kram Jes

PS. Har fortfarande inte klurat ut hur du tänker med månaderna hi hi...

Beas sa...

Vilka roliga "sanningar". Jag räknar också allt, jag finner ett lugn i det och ger mig en slags "jämförelsebas". Konstigt!

Jag har också några utmaningar som jag borde ta tag i, men tycker alltid att jag har mer intressanta saker att skriva om än mig själv på något sätt. Bada varje morgon, det är lite speciellt det, men skönt. Jag tycker inte jag tagit mig tid att bada knappt något under småbarnsåren, det blir bara detta snabba duschande hela tiden. :-)

Kram Bea

Amoroso sa...

Åh en frände som också badar varje morgon. Trevligt, har aldrig hört någon annan som gör det. Jag kan gå upp hur tidigt som helst, bara jag får bada.