lördag 12 januari 2008

Spackla och måla...........

Ja det är precis vad vi håller på med!!! För nu är kontrakt skrivet och nycklarna är hämtade! Vi har jobbat hela dagen med att dra ut spikaroch skruvar! Spacklat och städat.......i morgon ska vi börja att måla väggarna (vita förstås)
Lokalen är bara så perfekt, kunde knappast bli bättre. Längtar tills det börjar bli dax för inredning och piff! Sen är det bara att sätta fart på "kortkurseriet" för hyran är ju inte gratis precis! Det finns tre st rum .2 små som Boban ska ha till kontor och ett Stort som är till mig!!!!

Den här fina inköpslistan satt i min mormors kök när jag var liten ,men numer sitter den i mitt! Jättebra om man tex vill komma ihåg att man måste köpa kängsnören, skokräm eller fotogen! Det finns även ett hål upptill där man kan stoppa i sina kvitton!
Ha ha det är många som inte förstår mitt sätt att se året (dvs motsols) Men jag är så glad att jag har hittat åtminstone två st till som tänker som jag !!! Jag har alltid trot att jag var ensam i hela världen om att tänka så ....tack för att ni finns! (Elena och Vilsna Loppan) Nu ska jag lägga mig på sofflocket och samla kraft till morgondagens måleri! Trevlig Helg!

7 kommentarer:

Beas sa...

Hihi...är du också uppe och kikar in bloggar nu så här på lördagskvällen? :-) Maken är och jobbar här och det är lagom trist.

Angående boken "Anna, Hanna och Johanna" så håller jag helt med dig...den är urdålig...om man läser den. Jag började läsa i den och tänkte "Crap, jag fixar den inte, det måste vara något fel på min kulturella inställning eftersom alla älskar den." Men...så lånade jag den på cd-bok som sagt, tänkte att jag skulle lyssna på den i bilen och försöka komma in i den ändå, ge den en andra chans och se...det blev en HELT annan bok. Jag mindes inte början så ALLS. Det var ju bara trööök när jag läste den, men nu flöt det på bra. Och nu...cirka hundra sidor in i boken, så har Hanna mött John Broman, en filosofisk mjölnare som tar hänsyn till att hon blivit brutalt våldtagen och massakerad i underlivet, men som startar om ett helt nytt liv med henne. Gripande faktiskt...så nu LÄNGTAR jag tills jag ska iväg på en tur med bilen. ÅTerstår att se om de andra livshistorierna är lika gripande.

(Och där tror jag minsann att jag skrev en hel roman själv) :-D

Anonym sa...

Kul att det är klart med lokalen. Grattis!

♥ Pia... sa...

Hej...jo du här är en till som bloggar på lördagskvällen:)...vilket tokeri....den inköpslistan var fin..såg en ..tror jag likadan när jag var på mårbaka hos selma du vet...(det var en visning nu vid jul i hennes hus)..och då fastnade mina ögon på just en sån i köket..och tänkte att DEN skulle jag vilja ha.....så vad kul med en lokal..har du scrapkurser? jag har funderat på om jag skulle testa det...ha en trevlig fortsättning på kvällen ..du ska väl blogga lite till:)..PIA

Spånga lyan sa...

god morgon
Vad kul att ni har hittat en lokal.
Jag är nyfiken på vad du håller för kurser?
Ja, skoskav är inte kul....jag köper inte heller skor så ofta, men igår blev det faktiskt ett par kängor på rean.....det blir att tejpa hälarna innan man tar på sig dom.
Ha en jätte bra söndag
Kram Kerstin

Anonym sa...

Grattis till ditt nya STORA pysselrum!

faster atta sa...

Men så roligt det låter! Spackla på och måla fort så att vi får se lite före och efter bilder snart!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vad spännande för dig med lokalen , hoppas det blir bra !!
Men vilken läcker inköpslista !! Sån skulle jag vilja ha , jag är ju så glömsk att jag blir rädd själv ibland ,hu .
Kul med det där aviga tänkandet vi har , jag läste en artikel om det en gång hur man tänker dagar , månader etc. Intressant !
Hoppas du haft en skön helg och inte bara jobbat !
Kram/Lotta