lördag 26 januari 2008

Mitt hem har tagit stryk...........


Ja faktiskt så är det så illa att mitt hem håller på att förfalla..........

Helgerna tillbringas ju i lokalen för målning (hela dagen i dag men nu är det nästan klart!) Veckorna jobbar jag och kommer hem dödstrött (och tillbringar alldeles för mycket tid framför skärmen)

Nu i kväll så tittade jag mig omkring och tänkte herregud vad är detta !? Bor jag här?Nu pratar jag inte om dammoch smuts för det lyckas jag hålla borta någorlunda .....men röran !!! Ett ex på förfall är att jag tog ner julgardinen för ett par veckor sen ,tror ni att jag har satt upp en ny? Svar NEJ!!!

Men en kul grejj som jag upptäckte i dag va att 2 av mina orkideer har börjat blomma ! Jag som hade gett upp och tänkte slänga dom!

Nu ska jag gå och sova så att jag får kraft till att rensa och fixa lite här i morgon.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ta det lugnt!
Du hinner, du hinner.
Röran springer inte bort.

MiaMaria sa...

Röran....det ordnar säkert du på ett kick när du har mer tid......

HA´det så gott!
Miamaria

Anonym sa...

Lugna ner dig och njut av din blommande orkidé. Hur bär du dig åt för att få den att blomma om?

Stina sa...

Orkidéer är vackra. Mina blommar också.
Puss

GårdsLyktan sa...

Hej Stina!
Ljusformarna finns i min butik och vill du så skickar jag gärna till dig. Du kan höra av dig via min mail som finns på bloggen om du är intresserad.
Kramar Sabina

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ha,ha ! Ja inget ont som inte för något gott med sej !
Ja du får väl ha det lite rörigt ett tag , du vet ju att det
lugnar ner sig , eller ...börjar alla dina kurser sen ?
Imorgon är det vardag igen då får du vila upp dig :-)
Kram/Lotta

~~*Pennyshouse*~~ sa...

kära Stina ta det lugnt...ingen tar jobbet ifrån dig..jag lovar...hihihi...
Alla har vi det rörigt, bara på bloggen som allt är tipp topp.
kram Pernilla

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Skrattar gott åt dej och grisen ;-)
Va skoj , åker ni till Serbien varje år !?!
Förstår att du bor hos svärföräldrarna , men
hur är det , rent turistmässigt ?
Hoppas du inte sliter ut dej !!!
Kram/Lotta

faster atta sa...

Åååå, du hinner snart med hemmet!!!! du har ju lite annat att tänka på just nu så det är helt förståligt! Orcideen är jättevacker!

Unknown sa...

usch säg inte så ...min övervåning har helt förfallit fastän jag är hemma!!!!!!!! =)Och på ytterdörren har jag hittat ett klistermärke och satt upp, varning för dammråttor! =) Vad är det för lokal du målar?? kramis Malin