fredag 4 januari 2008

Rea fynd och LOKAL!!!



I dag har jag och Boban varit och kollat på en lokal!!! Tyvär så blev det en liten miss så han som skulle komma med nyckeln kom inte ,men det gick alldeles utmärkt att kolla genom fönstrena och den ser helt perfekt ut!!!!
Lokal till vad??? Jo B behöver ett kontor och jag behöver en kurslokal så att jag kan ha kurser lite oftare!!! På tisdag ska B träffa hyresvärden så att det är bara att hålla tummarna! Lokalen skulle även fungera utmärkt som en butik!! men det blir en senare dröm...............Just nu fylls min hjärna med inrednings grejjer såsom möbler ,kaffekoppar och annat som vi måste ha. Tur att man är köpgalen så att man har ett lager hemma!
Va förresten på Indiska och fyllde på lagret lite!!! Ta 2 betala för 1!! Vi har en fin affär i Vällingby som heter Sköna Tyger där hittade jag fina våriga lycktor !
Va även en sväng ner till Spånga där garnaffären ska upphöra så att det va 50% så lite band fick följa med hem! Nu ska jag fortsätta att drömma om lokalen så håll nu tummarna för att den blir vår!

12 kommentarer:

Linda Muhr sa...

Klart du kan länka..

Kram Linda

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilka fina fynd !! Jag har oxå ett sånt där hjärta från Indiska , men det var inte på rea , men dock 20% billigare , så dyrt var det inte .
Vad spännande med din lokal , jag håller tummarna .
Lite nyfiken blir jag när jag läser Vällingby och Spånga m.m. Det är ju mina gamla hemtrakter , jag har bott i Vällingby,Hässelby och Rinkeby i många år .
Trevlig helg !
Kram/Lotta

Anonym sa...

Å vad spännande med lokalen. Kanske butik också, säger du. Hoppas, hoppas!! Kram

Anonym sa...

Gu´va´spännande med lokalen.
Jag håller tummarna!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ha , ha jag flyttade ifrån Härjedalsgatan 27 för ca nio år sedan och ut hit till Roslagen .
Har fortfarande min Mormor kvar och hon bor på Skattegårdsvägen , så jag var i Vällingby senast förra helgen :-)
Fast jag måste ta mig tid att gå ordentligt i centrum , där är ju ingenting sig likt längre . Jag saknar Vällingby så himla mycket , det var min plats på jorden .
Ja världen är liten , kanske har vi setts , jag jobbade i min ungdom på Vällingby damfrisering en väldigt kort tid .
Ha det gott Stina !
Kramisar

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Nej jag är inte uppvuxen i Vällingby . Jag flyttade in till mormor när jag började på frisörskolan i Sumpan när jag var 16 . Sedan blev jag kvar tills jag 31 . Då flyttade jag tillbaka till byn , dumt , för här har jag aldrig trivts . Inte ens som barn .
Fast nu börjar hela familjen bli sugna på att flytta till Motala , där jag har syrran . Det är en trevlig stad och den ligger så lagom . Men allra helst skulle jag vilja bo i västerort någonstans , jag gillar det , eller så lever jag på minnen , inte vet jag .
Kram!

Spånga lyan sa...

Hej
Vi har också varit en sväng till garnaffären i spånga idag, köpte några garn nystan till min mamma. Så vi kan få nya raggsockor *ler*.
Kanske blir fler vänder dit, dom skulle ha öppet månaden ut.
Jag jobbar på en särskola i Solna, den ligger i Hagalund. Det går bara elever med autism där.
Må så gott
Kram Kerstin

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Ååå jag håller både tummar å tår för er.så kul med en butik längre fram i drömmarna...hiih...
Fina fynd du gjort.
Kram Pernilla

Ann-Catrin sa...

Vad spännande det låter...då får jag hoppas på tur för er!!
Underbara små fynd..tänk rea det är kul det!!
Stor kram a-C

faster atta sa...

Klart du får länka, så glad jag blir!!! Vilka underbara koppar du visar, är på jakt efter något liknande!

Anonym sa...

Jag håller oxå tummarna,för lokalen.
Hoppas det går vägen!

Anonym sa...

Kul med nya fynd....men våren vill jag vänta på lite till - har ju inte hunnit åka slalom mer än en gång i år ännu ;0)
Nallen i badrummet är helt underbar, var får man tag i en sån?
God fortsättning på det nya året!
*Kram*