tisdag 5 februari 2008

Jaha så va det dax att vabba igen!

I går när Filip kom hem från fritids så sa han att det va väl ett jäkla skitfritids han gick på där dom tvingade barnen att vara ute och leka fast det var iskallt ute och han höll på att frysa ihjäl!!! Först stog jag som ett frågetecken eftersom Filip älskar att vara ute och i går va det INTE iskallt.....sen kramade hans pappa om honom och vände sig till mig och sa att jag nog skulle ta och hämta termometern! 39,5 grader! Inte så konstigt att han frös!
I dag har tempen sjunkit något men näsan rinner och halsen svider.

Jag har försökt att göra lite nytta idag medans Filip har legat nerbäddad framför tvn .....som tex att damma av lite vinflaskor ! Hittade en flaska med en så fin etikett (som jag inte hade lagt märket till tidigare)
Dammade även av en marmelad burk som är så fin att jag inte vill öppna den! Jag gillar verkligen fina etiketter.......kan köpa en flaska eller burk bara för etikettens skull ,skit samma om det är något gott i flaskan!



Ett par kort har jag även hunnit med i dag! Jag har satt i gång att börja sortera papper som jag ska släpa i väg till lokalen.........otroligt vad mycket papper jag har......





I dag har jag fått paket på posten av tjejen som har Bloggen Gårdslycktan (nu va det ju meningen att ni skulle kunna klicka på namnet för att komma till hennes blogg!!!!??http://gardslyktan.blogspot.com/
Jag tänker inte visa vad jag har beställt eftersom jag har beställt dubbelt så att jag kan ge till min bästastebästa vän.........eftersom hon är här och tassar omkring så blir det ju ingen överraskning om jag visar.......
Nu ska jag återgå till pappersrensningen....Tjingeling!









7 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Kul att sdu gilla mina semlor...jo det var allt goda!!

Ja visst får du länka mig, så glad jag blir!!...länkade dig med just nu...hihi!!Gillar din blog , verkar lite lika så...

Mer fina kort du gjort...duktig du är!!...Jag har med suttit o gjort lite kort i dag...kul så!!

h det bra KRAMIZ

Handplockat sa...

hoppas sonen kryar på sig

stormgillar dina kort

ha det bäst

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Krya på gossen!!!
Skönt med en ledig dag ibland.
hoppas att du utnyttjar ledigheten väl.
Kram Pernilla

Stina sa...

Du kan u, Stina fina.:-)

Jo, vi har mycket snö. Det regnar för tillfället, men det ska nog finnas kvar till helgen. Kramis

Unknown sa...

Åh så fina! Själv ligger jag deckad i influensan =( Värker både i kroppen och knoppen...ha det så gott! kramar Malin

Anonym sa...

Stackars, stackars Fille!
Va´nu en snäll mamma mot lilla sjuklingen. Köp godis, glass och serietidningar.

Anonym sa...

Synd om Filip men du fick ju tid att pyssla med annat också. Jätteläckra etiketter! Kram. Vi ses på bloggen om en vecka.