måndag 3 december 2007

Nu är det redan den 3december!!! I går firade vi advent med tända ljus, bandymatch, pepperkaksbak och julmarknad. Marknaden var på Skälby gård och helt värdelös! Jag tycker att en julmarknad ska vara full med juliga saker och hantverk....men det va mest krimskrams och sånt. Vi köpte bara salami,rökt kött och bröd.



Har försökt att göra en egen liten adventsstake med ljulgransljushållare (vilket långt och märkligt ord det blev) Den blev så där ...lite svårt att få ljusen att stå rakt. Fick ideen från Kicki som har bloggen http://minskattkammare.blogspot.com/. Ha en bra vecka .....lite ont om bloggtid för mig i dessa julkortstider!

p.s Jag har ju en liten besöksräknare ....och den tickar för fullt! Men vilka är ni? Det vore kul om ni skrev en liten kommentar!











11 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med julgransljushållarna. Och lilla kakformen med ljus i.
Smart

Anonym sa...

Jag håller med dig. Hantverk och julgodis ska det vara. Kram

Maria sa...

Hej hej!
Kul att kunna göra något ihop med sina barn. Själv har jag bara en hund, så att baka med mormor är en fin traditon varje jul.

Sallys hus sa...

hallå där!
Jag har också ont om bloggtid så här i arbetstider....
Vilken fin ljusstake du gjort!
Ja Kicki hon är fylld av en massa bra ideér hon......
de där pepparkakorna skulle jag allt btra gärna vilja sätta tänderna i.

Ha det bäst!
kram Katarina

MiaMaria sa...

Ser ju så bra ut din adventsstake....
Ha´det så gott!
Miamaria

Min Skattkammare sa...

Hej Stina!
Jamen titta!! Det blev så jättesött! Jasså....är det lite vingelbenta.....hi hi
Jag har också ont om tid, att blogga görs minsann inte i en handvändning! Nya inlägg går väl an.....men att kommentera och tänka ut nåt vettigt att skriva när hjärnan redan går spinn.....uj uj, det är inte lätt!
Det blir nog bättre när julen är över! (var inte den tänkt att vara en fridfull tid?)
Ha´det gott!
Stor kram Kicki

Anonym sa...

Jag går in många gånger på bloggen så räkneverket tickar iväg.

Anonym sa...

243, det är Ulla.
Det är jätte kul att se alla fina saker du gör.
Du är så pysslig!

Anonym sa...

Jag är inne för tredje gången (tror jag)! Snart åker jag till Spanien och då blir det en rejäl nergång i räkneverket.

Solsjö - Under en vind sa...

Hos dig ser det härligt juligt ut! Kram och ha en bra dag!

Lilla Blanka sa...

Mysiga bilder med pepparkaksbaket!
Åh vad fin ljus-bricka du har gjort!
Kram
Mia