lördag 29 december 2007

En dag på söder!

I dag så tog Bia och jag t-banan in mot stan, .Vi började med en liten sväng i Gamla Stan för att besöka affären Sirlig.....där fanns det mycket fina livsnödvändiga saker!!!

Sedan så fortsatte vi till Medborgarplatsen för att ta en fika med "BloggBella" i Skrapan! Vi hade köpt små ljuslyktor i fattigmanssilver som en liten nyårspresent.


God fika blev det....kolla in vilket fint mönster det är i latten! Mätta och belåtna startade vi jakten på kläder till Stina...efter mycket svett och stön lyckades jag iallafall hitta både byxor ,linne och blus! Jag HATAR att prova kläder i äckliga provrum med helfigursspeglar och äckligt ljus! Nä det är bra mycket roligare och enklare att köpa ljusstakar så som en liten belöning så blev det fina ljusstakar på Hemtex innan vi åkte hem!



14 kommentarer:

Cattis sa...

Så ni var i skrapan...
Det var jag och familjen oxå nu i kväll strax innan stängning :-)

I bokhandeln fanns många saker som frestade. Ovanligt välsorterad.

Ha en skön kväll!

Anonym sa...

Visst blev det svettigt, även för oss som inte provade. Jättefina ljushållare! Kram

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Wow...vilka fina saker du inhandlat.vill oxå ut å shoppa med mamma....ta en fika å bara mysa.
Kram Pernilla

Ljuva ro sa...

Vilka fina saker du köpt! God fortsättning!

Anonym sa...

Åh vad jag skrattar!!!
så jag blir svett . . .

Beas sa...

Åhhhh...de där hjärthängarna är så fina. Fick en i en swap och är på jakt efter flera. Superfint i bloggen! Och visst handlar man hellre saker till hemmet än står och svettas i en provhytt med starkt ljus och stora speglar. Huva!

Kram Bea

MiaMaria sa...

Tänk att det kan vara så kul att shoppa och just inredningssaker....

Gott Nytt År!
Miamaria

Sara sa...

Sånt där mönster i latten har jag försökt mig på utan vidare resultat haha! Håller med om att det är mycket roligare att köpa inredningssaker än kläder som man måste prova..suck. Gott nytt år och kika gärna in hos mig om du har lust:)

Spets och snor sa...

Hej svejs! Tack för ditt besök! kram Helena

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej å tusen tack för kramen...den värmer gott!!!
GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR JAG DIG Å DEN DINA !
Kram Pernilla

Min Skattkammare sa...

Gott nytt år på dig också! Hoppas det blir ett lyckosamt 2008!
Jag håller med dig.....usch och tvi för att prova kläder, men det är roligt att ha något fint att sätta på sig. Men vägen dit kan vara mödosam, hi hi.
Ha´det så bra!
Kram Kicki

Maria sa...

mums villka mackor! Vad kul med lite shopping, själv var jag på IKEA och ILVA under gårdagen. Jag hoppas du får en trevlig nyårsafton, kram.

Anonym sa...

Gott Nytt År!
När är det dags för Allhjärtans-, påsk-, vår-...kurs????

junhe sa...

tack för tipset om butiken i gamla stan..innan vi åker till thailand på lördag åker vi till sthlm och bara njuter =) ha en bra tisdag/ junhe