söndag 16 december 2007

Här prasslas det med julpapper.........

Tänk i dag är det redan tredje advent! Slog in lite julklappar i går kväll och la fram i en korg (inte mina nyfikna barns paket!) Sakta men säkert smyger sig julen in till oss,. I dag ska vi försöka köpa dom sista julklapparna ,Vi kommer säkert inte vara ensama i afffärena!!!

I går kväll tillbringade jag ett par timmar vid symaskinen och sydde lite julklappar ,men dom kan jag ju inte visa här ....det får bli efter jul! Men en liten hyacintpåse kan ni få se!TREVLIG TREDJE ADVENT!!!

19 kommentarer:

Anonym sa...

Va´har vi vunnit!!!!
Jippi nu är vi på grön kvist igen!

Anonym sa...

Det är tur att du skriver så mycket om julen.
Vill jag ha lite julstämning går jag in på din blogg och tittar på dina bilder.
Hinner inte riktigt med själv. Det är ju det där att dygnet har för få timmar.
Du är jätteduktig med allt ditt pyssel.

Anonym sa...

Va kul att just du har tomtebrorsan hos dig. Känn hur julstämningen sänker sig. Härligt va? Kram

Stina sa...

:-)Kram till goa Stina.

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Hej Stina !!
Ja det prasslas här oxå , det gäller att slå in dem så fort man köpt något . Det finns många nyfikna i det här huset :-)
Vilken underbar hyacint påse du gjort , tyckte nog det stod EnVilsenLoppa på den ;-)
Ha det gott i julstöket !!
Kram/Lotta

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hejsan Stina !jo då här prasslar jag oxå.Fast inget vänsterprassel...hihi...Elin tykte vi skulle lägga paketen under granen men då lär de ju vara öppnade innan jul..*Ler*
Kram Pernilla

Sallys hus sa...

Hallå där!!!

Den där påsen är ju rackarns fin....vill du ha en gransäck gör du bara likadant fast större!!

Men du jag ser allt att ni vunnit och är på grönkvist......hmmmmm...blev det storkovan eller en julkorv tro???

Ha en härlig vecka!!
Kram Katarina

Lina Gardelid sa...

Nu är det jul-lotteri hos Lina på Gården! Välkommen att delta!!
Samtidigt vill jag önska dig en RIKTIGT GOD JUL!!

Kram Lina

badanka sa...

Å tack stina! så mysig blogg du har, får ångest över alla klappar som ska slås in;) ha de så mys nu i jultider

Anonym sa...

Hej Stina!
Har hittat din blogg genom ulla-britts. kul! Det är härligt med quintenal! Jag hinner också julpyssla en del och får inspiration på din blogg
god jul önskar Catrin

Anonym sa...

Så juligt och fint du har det i din blogg!
Det blev fint och stämningshöjande med de små paketen i korgen - bra idé!
Kram! Stina
http://stinamarang.blogg.se

Nina sa...

Stina din lyckodag du vann Tildas Hus ! Maila mig så skickar jag iväg boken så fort som möjligt !!!

kram/Nina


hjartans@telia.com

Amoroso sa...

Oj jag blir riktigt imponerad. Vilken mysig påse. Jag får alltid sådan julstämning när jag är inne hos dig.

Spånga lyan sa...

Din lilla hyacint påsen är jätte fin.
Hälsningar Kerstin

Anonym sa...

Vad kul m paket o julklappsinslagning...då känner man att julen närmar sig.
Påsen till hyacinten var söt, kul idé!

♥ Pia... sa...

Hej vilken fin hyacintpåse..och korten sen ......ja du snart är den stoooora helgen här..med allt vad det innebär...må gott och hoppas du får många klappar:)..PIA

Ann-Catrin sa...

ja du det gäller att vara snabb att slå in..underbar hyacintpåse.
må så gott A-C

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

VAd roligt att du vunnit Tildas Hus boken...nu vill vi se lite pyssel vartefter :)

Solsjö - Under en vind sa...

Tittar in och önskar dig en riktigt god och mysig jul!!! Vi ses! Juliga kramar!