onsdag 3 september 2008

Ingen energi....

Nu börjar höst tröttheten smyga sig på........är aptrött nästan hela tiden! Men är det konstigt egentligen? Upp tidigt varje morgon ...stressa 2 morgontrötta barn upp ur sina varma sköna sängar, stressa i dom frukosten ,tandborstning, på klädning ,,,,,,skynda er ni kommer försent!!! Sen ska man stressa i väg till jobbet ...jobba ....stressa hem ...laga mat ...stressa med läxor ....stressa dom i säng .....stressa runt på tusen bloggar ......pyssla och förbereda julkorten .....
OJ!!! Hoppsan klockan blev visst 00,30 eller så ! Dax att sova ...läsa lite först.....släcker lampan vid 01,30....sova snabbt.....

Frågan är nu , är jag så trött för att jag går och lägger mig försent ? Eller för att jag går upp för tidigt? Eller för att jag stressar (faktiskt utan anledning) för mycket? .....Äh jag skyller på att det är för att det är höst!


jag tror nog att det är bäst att jag tar och stressar i säng nu!
GODNATT!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla gumman! Jag blir så stressad när jag läser...
Jag tror att det är för tidiga mornar, för i somras när jag var uppe till tre var jag ju inte ett dugg trött nästa dag (när jag gick upp efter 10).

Anonym sa...

du ska inte stressa! Det är inte bra. Fram kommer man alltid ändå =) Sen om det blir 5 minuter senare gör väl inte så mycket bara man slipper stressen ;P

KraM!

Bia sa...

"Vägra gå upp, tidigt som en tupp" var en av parollerna som Elena skrek utanför Stadsteatern förra hösten.
Dax för ny demonstration?

Anonym sa...

Jag blir oxå stressad av att läsa vad du gör.
MEN jag är helt övertygad. DU LÄGGER DIG FÖR SENT! SORRY!
Jobbet och skolan börjar när de börjar.

villan vid vilan sa...

Sluta stressa!!!!! Ingen blir glad av att stressa runt hela tiden ...men jag fattar hur det är och känns.... men du ta det lugnt och kolla in vad du har att hämta hos mej STOR KRAM ....

Anonym sa...

Ja, varför börjar jobbet och skolan när den börjar?
Alla är så förbannat trötta, både lärare och elever, alla utom Ulla då...

Anonym sa...

Hör du stressfia sluta hetsa så där. Tag varje stund för sig och coola ner dig. Kram och sov gott.

Sallys hus sa...

Hej vännen!

nu var det länge sen igen som jag kikade in till dig....:(
Tiden räcker inte....är precis som du trött jääämt....lägger mig för sent eller går upp för tidigt eller båda eller hur var det nu???

Sitter på jobbet för hemma krånglar datorn...stänger av sig titt som tätt....telefonledningen glappar...inte hittar de nåt fel heller.....

Sov gott i helgen nu!!!
Kraaaaam

qvinnamittivitt sa...

Jag håller med Elena - det må¨ste vara de tidiga morgnarna... eller kanske en kombination. Men det är väl detta som gör att man njuter mer och mer av sin semester för varje år som går. man orkar vara vaken hur länge som helst samtidigt som man får sova tills man vaknar....