söndag 21 september 2008

Helgen som har gått.....

Den här helgen har jag faktiskt hunnit med en hel del!
I lördags tog vi med mamma på en tur till Eskilstuna för att se till familjegraven lite ,.En lagom lång åktur ,,,,fast vi måste ju stanna en gång på vägen. Självklart val av rastställe SVERIGES STÖRSTA GODIS AFFÄR i Hummelsta .!!! Ett himmelrike för oss godisgrisar.
Kyrkogården var vacker och vi planterade lite blommor och promenerade lite . Blev ganska förvånad då vi hittade ett Serbiskortodox kyrka! Nu råkar vi ju vara väldans oreligösa men det var lite skoj ändå.Kändes lite märkligt att hitta den på en svensk kyrkogård,

Sen tog vi en liten tur till skogen för att leta efter svamp ......tyvärr så förstördes tjusningen för mig för jag såg en orm (visserligen väldigt död) på vägen!!! Ni som känner mig vet att jag är skiträdd för ormar! Så jag gick liksom lite ovanför marken i skogen ,,,,,,ingen svamp hittade vi men myggen hittade oss!
Men om 2 veckor så ska jag ut i storskogen och då ska jag hitta massor hade jag tänkt ,,,,,och om 2 veckor så sover ju alla ormar (eller hur?)
Söndagen har tillbringats i lokalen med en massa städning och rensning .
Nästa söndag så är det dags för pyssel .....då gör vi Halloween kort och kanske att det är dax att starta med lite julkort! Så ni som kan och vill ,KOM!

I kväll har jag äntligen blivit klar med ett gäng "julpresentkort" som har beställts ! Ett par till beställningar ligger och väntar .....och nya stämplar har kommit i brevlådan så nu har jag fullt upp..........

HA EN TREVLIG VECKA!!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, den godisbutiken besökte jag när jag hade SLUTAT äta godis (Amanda handla!) Men jag var bra sugen!

Pyssel? Kanske! Måste landa här hemma först.
OM du har TUR så är det så kallt så att ormarna sover...

Nygammalt sa...

Farligt ställe att stanna på då ;) Mums med godis...

Önskar dig en bättre svamptur utan ormar vid nästa skogsbesök.

Ja du, volangen är inte helt lätt, kan tänka mig att man blir ännu mer galen på den vid tvätt.

Kram.

Bia sa...

Jag kommer!
Jag tror ormarna sover om två veckor för då är det HÖST!

Anonym sa...

Det där stället skulle jag vilja besöka, älskar godis!
Vad kul ni har med era träffar, synd man bor så långt bort.
Hoppas vi ses i Kista, jag vill dit.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej vännen!!!

Ååå du är inte ensam om att ha ormskräck...huvva för dessa hemska djur.Dom är söta säger min make som hade en boaorm strax innan han träffade mig.Tack å lov så hadeden dött.....hiihihi..annars hade han aldrig fått komma över min tröskel..hihihihi.
hoppas du finner massa svamp nästa gång.å ja ormarna sover.

underbara kort du gjort.ska oxå försöka mig på att göra julkort i år.

kram Nilla

Anonym sa...

Åh vad fina kort Stina! Härligt farligt med godisbutiken :) Satt och smaskade pepparbitar (jag kommer inte på ordet nu...) igår framför filmen "27 dresses".
Skickade det du beställt idag - enjoy!!!
Vi sen // Linda

Anonym sa...

Hummelsta åker man bara förbi. Det gäller att titta bort.
Det beslutade vi sist vi stannade där. Aldrig mer. Det blir alltid för myckat.

Anonym sa...

Godis har aldrig lockat mig, faktiskt. Du, jag är inte säker på att de små ormarna sover alls! Tag på stövlar och tänk på att de är livrädda för dig. Lite söta är de också. Kram.