fredag 12 september 2008

Tur som en tok och äckliga gäss!!!

Nu märks det att det är höst....svinkallt och mörkt på kvällarna! trött som bara den och det märks ju här på bloggen! Jag har blivit en "inlägg en gång i veckan bloggare". Men det känns inte som att jag har något speciellt att blogga om .

I torsdags så åkte jag till Lötsjön med 6åringarna för att mata fåglarna. Vi måste ha varit dom första matarna den dagen för gässen var som galna! Dom vankade inte fram till oss , dom galopperade!!!Väste och fräste och skrämde livet ur alla små barn, Vi kastade brödet på dom sen sprang vi till lekplatsen .....dom ville vi inte umgås med ...fy vad äckliga dom är ! Gissa om det var svårt att hålla sig lugn även fast jag var skiträdd (fröken måste ju vara modig!) Nu fick jag ju bara med fem stycken på bilden men dom var säkert minst 123 st (ok ,jag överdrev lite....)

Ja tur som en tok har jag.....en av dessa vackra bakelser har jag vunnit !!!!

Ha en trevlig helg!!!

11 kommentarer:

Bia sa...

Det är huvudsaken att du inte tar "bloggtimeout".
Den som väntar på något gott . . .

Anonym sa...

Vilken tur du hade som vunnit =)
mvh smillasplats.blogg.se

Anonym sa...

De där gässen är ett gissel varje gång man försöker mata änderna. Jag brukar ställa ungarna på en bänk. Det kan också vara roligt att ta med skolans "buse" till Lötsjön så får man se hur kaxig han/hon är när gässen går till atack!

Stina, du behöver inte komma med nya inlägg varje dag, bara du finns till bakom skärmen på ett eller annat vis...

Anonym sa...

Vilken tur du hade, bakelserna var ju jättesöta!
Vilka läskiga gäss :-)
Hoppas du har en trevlig helg! Kramar!

Ullis/Leva på landet sa...

Vilka härliga bakelser du vunnit. Här är det likadant. Ungefär ett inlägg i vecan ohc sedan en hel helg för att läsa ikapp vad alla skrivit. Hoppas att din pappa mår bättre.

Ha det bra!
Kram Ullis

Jenny Oak Fae sa...

TACK för kommentaren : )

Burkarna är köpta i en butik som heter EKO, finns nog bara i södra Sverige...

KRAM, Jenny

<3

Anonym sa...

Fy, bara tanken på stora springande fåglar ger mig rysningar! Gulliga bakelser!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Grattis din Lyckost !!
Vilka fina bakelser , och så kalorisnåla ;-)
Jag vet inte hur jag ska göra med mitt bloggande , just nu känns det bara som om det är en press , och så vill jag inte ha det . Fast ändå vill jag inte sluta helt , lusten kanske kommer tebax .
Många kramar Lotta

Spånga lyan sa...

*ler* ja dessa fåglar....har varit vid lötsjön många gånger när jag jobba på korttidshem för autistiska barn i Hallonbergen, alltid en upplevelse...båda bra och dåliga.......*ler*
Kram Kerstin

Anonym sa...

Vad modig du var som stod pall som fröken. Jag tycker också att gässen är lite små äckliga.
Åk någon annastans nästa gång.

Anonym sa...

Tack för mejl! Har svarat...
Du, du tänker utanför ramarna som jag skrev om på min sida. Du är kreativ och det är grymt kul att få vara med på resan. Vi kanske ses på pyssel i okt?? :)
Sköt om dig// Linda