måndag 27 oktober 2008

skolforum

I dag var det mässdax , Skolforum mässan i Älvsjö. Morgonen började med en 3 timmar lång föreläsning...gäsp... Men tack och lov så var den ganska så bra och Mark Lewengod var konferencier (hur det nu stavas?) , Han kan man ju garva åt bara han visar sig !!! "Min" skola hade en egen monter,.....


Det blev inte så mycket handlande men den här söta pusselväskan kunde jag ju inte låta bli ! Passar perfekt då vi ska ha Elsa Beskow tema! (fast jag skulle gärna behålla den hemma♥♥ ....)



Mycket" gratis grejjer" blev det ....fina kassar , godis, frukt ,godis,kataloger , godis...........

Det enda i pysselväg som jag köpte var två sorters tråd . En vaxad och en tunn syntet....rotade i minnet och kom på hur makrame knutar ska knytas så det blev två armband framför Cityakuten!


Men fy sjutton vad trött man blir av att gå omkring bland tusentals människor en hel dag!
Nu är det två veckor kvar till nästa mässa ... SYFESTIVALEN (med papp&scrapp) YIPEE!!


10 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har ju precis haft Elsa Beskowtema!

Vad duktig du är med makramén!
Jag gick upp tidigt idag...för att just åka till mässan. Satte míg vid datorn för att kolla tågtider och upptäcker attt jag är en timme för tidigt ute. AAAAAAAAAAAArgh! Jag kunde ha haft lite sovmorgon istället.

Bia sa...

Idag sticker jag till mässan men utan Mark Levengod.
Kollar adventskalender!

A home far away sa...

Hihi, ja Mark har verkligen nåt skrattframkallande runt sig:-

Ha en fin dag
//Gunilla i Singapore

Bia sa...

Men inga kalendrar! Mässan har changerat!
Tråkig föreläsare oxå!
Jag smet tidigare.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej älskade vän...!

hihihihi...då ska jag nog vara över 3 meter...hihihihi...

ditt rosaband postas på fredag.då hjärtanen tagit slut.kommer in nya på fredag..så det blir till att ila till affären då....

fin väska ni köpt....vill ha!!!

Den där Mark gör mig alltid på gott humör.

Kram Nilla

Anonym sa...

Jag köpte också makraméhäftet, snöre och lite pärlor idag.

Anonym sa...

åh va fina armband =) Duktig du är!

Anonym sa...

Hm, Bia sa att du hade köpt makramebeskrivningen.

Anonym sa...

Å så söt väska! Jag älskar Elsas motiv!!
Fina armband du har gjort!!
kram!
malin

Anonym sa...

Det värsta brukar vara att allt man släpar hem från mässan blir så tungt!