fredag 17 oktober 2008

Ett svettigt dygn!!!!

Det som inte får hända ....hände i går!! Min dator krashade!!! Ja just det , självklart så har jag inte bränt ner mina foton!!! Så gissa om jag har haft ångest ......men en skicklig data kille lyckades rädda allt och nu har jag en ny hårdisk!! har jag lärt mig något? Ja självklart så ska jag se till att spara alla foton !!!
Nu har jag många timmar framför mig att hitta tillbaks till alla som var sparade i favoriter ...fixa photoshop och en massa annat!!! För att fira att alla foton var räddade så köpte jag lite kläder till MIG själv (annars blir det nästan bara till barnen) Ska visa en annan dag vad jag köpte ....


I morgon ska jag hem till en kompis som fyller år och självklart så sitter det fast ett kort på paketet!
Kolla vad jag började med i går kväll (jag var ju datorlös...och ungarnas datorer var upptagna , dom hade ingen förståelse för mammans bloggabstinens)
Jag började att scrappa ....ett kort av hundratals som ligger och väntar! I kväll ska jag göra den färdig.......Kul att pyssal med något annat än kort !
Ha en trevlig helg!

p.s om det är någon som har skickat mail till mig så vill jag bara tala om att jag inte hittar mina epost uppgifter ....så jag får vänta på att comhem skickar nya innan jag kan använda mailen igen!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hej tjejen! TUR att det gick att fixa korten mm Jag hade fått helvt panik om detta hänt mig... Hmm... Ska nog ta en backup kopia idag.
Ja, visst är det kul att scrappa också - inte bara sitta med kort?! Behöver du 30x30 cardstock får du säga till.
Jag är så trött på allt vad julkort heter :)

Ha en bra dag !!/ Linda

Bia sa...

Vilken tur att alla bilder kunde räddas.
Kom nu ihåg att bränn av med jämna intervaller.
Hellre dubbelt än inga bilder alls.

Anonym sa...

Stackars dig! Jag sknade dig igår för JAG satt vid datorn hela kvällen!

Anonym sa...

Hu vilken tur du hade att det gick att få fram korten.
mvh smillasplats.blogg.se

Anonym sa...

Din stackare. Det hände mig för några år sen och gick på några tusen men allt räddades. Tur att dina foton är räddade. Kram.

Sallys hus sa...

Huuu så hemskt!
Nu blev jag påmind om att jag också måste spara allt...

Så fint du scrappat...och ja det är foton jag satt igång med....Det är såååå kul men tid tar det.

Ha en ny härlig vecka.
Kraaaaam

Birgitta sa...

Vilken tur att du räddade korten. jag köpte en hård disk nu när jag köptr en bärbar dator innan det händer en olycka. Jag hade pratat om att göra det så försvann grannens kort då köpte jag en hård disk.
Kram Björklyan

Anonym sa...

Hu så hemskt! Bland det värsta som kan hända! (Nästan)
Vilken tur att det ordnade sig.

Anonym sa...

Liten är jag...men TÖS!
Njäääe!
Jag letade länge efter lite tjejiga bilder men det var svårt att hitta något som stämde in på hur jag KÄNNER mig. Kvinna är väl inte så dumt ändå.

Anonym sa...

Jättefint kort och underbar LO!

Gud vad surt med datakraschen!! Och vilken himla tur att fotona gick att rädda!! =D Själv har jag sån ångest över att det är fel på datorn härhemma så det går inte att bränna ut korten =(...men jag har kopierat och lagt över dom på en annan hårddisk som inte sitter i datorn. Det är en liten trygghet iallafall=)

kram!