söndag 5 oktober 2008

Hemma igen med en massa svamp!

Vilken härlig helg jag har haft!
Hela lördagen var vi ute och luffsade i skogen .Tyst och lugnt . Svampen stog snällt och väntade på oss. Lite letande blev det men när vi väl hittade dom så kunde man ligga ner och plocka "buketter" med trattkantareller!
Vilken lycka det är att hitta dom !
Mycket fotande blev det . Kunde ju inte låta bli att fota Bia och Maria ! Hi hi...


Det var det här dom fotade!!! Flera sådana här fulla korgar blev det !
Lördag kvällen blev det en del vin ,skratt och rensning av svampen!Svamptorken stog på hela natten! I dag så har det regnat en hel del men det har inte hindrat oss från att ta en svampromenad. Det finns ju regnkläder ,men shit vad blöta vi blev!


Nu har jag hela köksbordet full av torkade trattkantareller!
Nu längtar jag till nästa höst när jag får åka till Källfallet igen!
JAG ÄLSKAR HÖSTEN!!


17 kommentarer:

Bia sa...

Tack för en toppenhelg. Nu är jag hemma och va´tyst det är!

Anonym sa...

Visst är det härligt med svampskogar. Jag älskar också hösten.

Anonym sa...

Vilka underbara bilder!!! Hoppas du lägger ut ett gott svamprecept sen. Kram

Anonym sa...

Nästa år ska jag också med! Snyft!
Skönt att ormarna gått i ide!
Det är kanske dags att du bjuder tjejerna på något gott med svamp i hemma hos dig! (Har aldrig varit där!!)

Ullis/Leva på landet sa...

Men så mycket svamp ni hittade. Kul att det blev så mycket när ni gav er i väg. Det är ju aldrig kul med regn fast man hr regnkläder.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Sallys hus sa...

Hallå där gumman!
Det var ett tag sen.....jag ahr inte alls haft tid att sitta framför bloggen och häcka....har just plockat ut linserna för att gå och lägga mig.....klockan är ju 00.30 så det börjar bli dags....gäsp......men så tänkte jag.......Stina.....måste in till Stina först..
Ser inte så noga vad det står men shit vas svamp ni hittat....klådde du berget från förra året???

Söta fona kort oxå....Kajsa har scrappat hela helgen....hon gör ju fotoalbum...du må tro att jag är sugen jag med...
Gör du bara kort eller gör du fotoalbum också???

Jag skrattar så åt henne för hon ropar hela tiden...
mamma...koooom. hjälp!!! HUr tycker du jag ska göra här???
JAG KAN JU INTE!!!!

Ha en ny härlig vecka!
Kraaaam

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Åh kära nån , vad med svamp !! Ja de säger att det är mycket och stora i år !!
Ser fram emot en mustig köttgryta med svamp då om jag har vägarna förbi ;-)
Kram/Lotta

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej!!!!

så mycke svamp ni hittat!!!

kan tänka mig att ni haft en trevlig helg.Med mycke glädje å skratt...

ha en underbar dag
Kramizzz på dig!
nilla

Anonym sa...

Oj vad svamp ni hittade!! Så roligt=D

Ha en härlig tisdag!

Kram!

Ullis/Leva på landet sa...

Ja man kan verkligen undra var hon varit. Mycket gos och många pussar har det blivit under dagen.

Kram Ullis

Living by Milla sa...

Det är härligt med höst! Oj, vad svamp ni hittade, mums!

Ha en fin vecka!
kram Camilla

Anonym sa...

Hinner knappt säga hej til dig.
HEJ!

Anonym sa...

Nu får ni väl snart sluta med det där svampandet i skogen och bli som normala människor. Kram.

Stina sa...

Man du...så mycket svamp. Nu blir det svampsoppa, svampomelett, svampgratäng och svampbröd för hela slanten.;-) Kramis

Birgitta sa...

Synd att jag inte tycker om att gå i skogen. Gjorde det så mycket när jag var liten så jag fick väl nog.
Tur att jag har en svämor som plockar svamp och bär åt oss. *L*
Ha det så bra.
Björklyan

Anonym sa...

Oj, vad mycket trattisar! Jag längtar ut i skogen, det är ju det bästa med hösten! Men jag har inte plockat någon svamp än.

Anonym sa...

ÅH så mycket härlig svamp. Blir aivs. Men har tur min svärfar plockar svamp åt oss men i år har haninte hittat så mycket.
mvh smillasplats.blogg.se