måndag 13 oktober 2008

I går söndag.....

Var det ett strålande höstväder , varmt och soligt ! En dag som gjord för mina stavar att få gå ut och lufta sig , Filip och hans kompis tog sina cyklar och jag tog som sagt STAVARNA!
Första målet var att hitta ett kastanje träd ....plockade en hel kasse full med vackra kastanjer, Nästa mål var att hitta en vacker lövhög att fota ungarna i ,men det var svårare . Hittade bara en massa högar med bruna blöta löv som dom absolut inte ville lägga sig i !
Jag antar att jag är försent ute , skulle ha gjort det förra helgen!
Men en lång skön promenad blev det . Benen och stavarna fick jobba ordentligt.

Nu tror ni förstås att jag gjorde något vackert pyssel av alla kastanjerna när jag kom hem ....men så blev det inte ! Fast jag tycker att det här blev höstfint i alla fall !
Nu är det en ny vecka ......men vips så är det fredag igen !
TREVLIG VECKA!!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilket fint kastanjepyssel. Vad duktig du är med stavarna.

Anonym sa...

Jag trodde att du plockade kastanjer till jobbet.
Go´ kväll, gullet! (försöker vara lika käck som vissa andra bloggare!)

Anonym sa...

Ha!
Jag ser på din IP adress att det är du! Hihi!!!

Anonym sa...

God natt!

Sallys hus sa...

Ha ha...förlåt...det är inte meningen att skratta...men bilden av dig här nere.......man bara viker sig dubbel...(Kalkonbilden....)
stackars dig.....;)

Va kul med föräldra middag och vilken hel hög med massa fina kort....nu har min dotter dragit ner mig i fördärvet..jag kunde inte kämpa emot längre...nu har jag också börjat scrappa.......hu så skoj det är...men dyrt...varenda liten klisterlapp kostar ju skjortan...

Kastanjer är så fint...skulle också vilja ha ett lass bara ligga så där på ett fat.
Men jag hittar inga på vägen tillo från bilen...;)
Ha en härlig dag!
Här skiner solen..
Kraaaam

Anonym sa...

Härligt Stina! You go girl - som en viss elev sade till mig i klassen... Kram

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej svejs!!!

fota barnen ja....hum..jag har varit påväg att fota barnen i ett vitsippehav hur många år som helst...men icke har det hänt än.

Så duktig du är med stavarna!
Hejja hejjja!!!!

Å du så fina.....kastanjer.Det blev ju jättefint arrangemang!

kram Nilla

Anonym sa...

Så fint du gjort med kastanjerna. Ibland är det enkla finast.
mvh smillasplats.blogg.se