lördag 11 oktober 2008

Höstruggigt......

Jag bor inte i en fin gammal villa med sjöutsikt..... jag bor i en hyres trea men har en fantastisk utsikt över HÖSTEN!!!
Snudd på att jag blir religiös när jag står på min balkong och tittar på alla vackra färger!!! Men i dag har det varit ett ruggigt höst blås väder så löven har trillat rejält. Snart är nog träden nakna så jag försöker njuta så mycket det går!

Angående mitt kalkon liknande utseende så är det ett minne blott .....nu är det mer likt en höns hals.....sakta men säkert så försvinner svullnaden.
I går kväll så var jag på en föräldrarmiddag med dom andra föräldrarna i Filips klass...utan barn! Det var trevligt men i dag har jag varit trött (och lite huvudvärk...)


Nu i kväll så har jag äntligen blivit klar med en hög beställningskort!!!
Just nu har jag inga beställningar så nu kan jag skapa lite fritt , har även planer på att damma av symaskinen . Tänkte att jag skulle testa lite från min fina Tilda bok!

Ha en fortsatt trevlig helg!

14 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Underbar utsikt över de höstiga träden. Färgerna är u så vakcra. Kul med föräldramiddag. Dina kort är ju så snygga. Vad ska du hitta på nu då när du inte har några du måste göra. Ska bli spännande att se vad det blir.

Ha det bra!
Kram Ullis

M sa...

Håller med dig när du säger att träden nu på hösten är fina. De är nästan lika fina som dina kort.
Kram Tina

Bia sa...

Vad ska du sy?
Julklappar?
Jag behöver tips på klappar till min nya STORA familj. Inbjuden till Norrland över jul.
Nya traditioner.

Anonym sa...

Men vad fina kort Stina - som vanligt! Älggrytan står på spisen och puttrar. Mmmm.... Kram

Anonym sa...

Det är rätt. Njut av höstfärgerna så länge de finns kvar.
Men snart kommer kanske det vita
;-). Då kan du njuta av det.
För din utsikt är det inget fel på.

Anonym sa...

Det är skönt och vackert på hösten innan löven trillar ner och blåser iväg :-)
Hoppas getingsticket är borta nu. Fy tusan vad det måste göra ont att bli stucken under hakan! Satan!
Ha det så bra!
Kram

Anonym sa...

Hjälp vad mycket kort du har gjort!
När det var blåsigt, regningt och ruggigt igår...satt jag vid en skön och varm brasa!
Tänk att du umgås med klassisarnas föräldrar! Du får berätta lite mer när vi träffas...

villan vid vilan sa...

Tack! ja huset har ju fått sig en förvandling under de fem år som vi bott här. Ibland blir man less på allt slit men så ser man resultatet och blir så glad! Fina höst bilder du hade i bloggen verkligen....hösten är vacker!!!!Kram och på återseende

Living by Milla sa...

Hösten är så vacker i sina vackra färger. Det låter trevligt med föräldramiddagen. Trist bara med huvudvärken.

kram Camilla

Anonym sa...

Oj det var många kort =D
Jag älskar höstfärgerna och just nu är dom fantastiska. Tyvärr så är det bara i ett par dagar som det är så för sen rasar alla på en gång och så blir det vinter *blärg* Vintern har jag lite svårt för... Jag är höstmänniska! Sommaren är för vamr, vintern för kall, våren för slaskig men hösten är speciell =)

Kram!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej vännen!!!

Så vackert...visst är det härliga färger på hösten.

Underbara kort du gjort.

nyfiken på vad du ska sy!!!!!!

Kram Nilla

Anonym sa...

Du har en jättefin utsikt, och hösten är så vacker med sina färger.

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja visst är det vackert med alla färger nu ! Måste ta kameran med mig ner till kanalen här en dag de e breathtaking ;-)
Vilka massa fina kort du gjort ! Har du alltid mycket beställningar eller ? Får du göra dem som du vill eller har folk önskemål om färger figurer m.m eller hur funkar det ?
Många frågor på en och samma gång . J
ag såg på ett barnprogram " Philofix" där det var en dam som "scrappade" ihop en mina vänner typ av bok , så läckert och sååå enkelt ....inte !
Ha det fint i min favoritförort !!
Kram/Loppan

Anonym sa...

Hej på dig!
Är det inte lite märkligt när helt okända bloggare lägger in kommentaren "Godmorgon sötnos" på min blogg?! Fattar ingenting!!