lördag 17 maj 2008

En grå och trist lördag...

Mulet och regnigt ute .....en dag som är som gjord för att ta tag i dammråttor ,klädhögar, pappershögar ...odyl. INTE det roligaste jag vet precis ! Har kämpat på hela dagen och kände nu att jag absolut var värd en liten paus ...och vad gör man då? Jo bloggar förstås!

Tänk vad mycket skojigare det blir med fina städredskap......nu är ju inte alla så här fina ,dammsugaren tex den får ni inte se! Eller skurmoppen ........

När jag ändå torkade hyllorna i köket så passade jag på att fixa om lite .....vackra gamla kannor ska ju inte stå i skåpen ! fram med dom ....där får dom stå och se fina ut.

Egentligen har jag inte alls tid och lust för städning........fick ju nya stämplar i brevlådan i torsdags!!!!!





.........Jag vill sitta och PYSSLA!!! Här är lite smakprov på dom nya .......fler kort ska tillverkas i kväll ....(När jag har städat klart....)

Jag har fått en utmaning av MAMMA MILLAN ....(för flera dagar sen ....har glömt bort den...) Men den väntar jag med till i morgon!







Ha en fortsatt trevlig helg .....lider med er som har fått SNÖ!!!





14 kommentarer:

Bia sa...

Bravo Stina!
Du är nästan klar med städningen.
Jag håller tummarna inför kvällen!
Ring och hyperventilera, snälla!

Stina sa...

Så fina kort! Kannor samlar jag på. Kramis

Bia sa...

Men, för lite nollor!!!

Bia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Vilka fina kannor. Har de möjligtvis varit din snälla mammas? Du är suverän på fina kort.

Anonym sa...

Ser att du också är i hÄngeltagen ;0)
Lägger in lite nytt strax i bloggen.
Ha en bra kväll.

Anonym sa...

Äntligen!
Ja, jag har bara hunnit montera mina stämplar och göra ETT kort.

Städa? Jag väntar på att min familj ska märka att skiten samlas i hörnen. E, jag dum eller?
Undra vad damerna i Rent hus skulle säga om de kom hem till mig?!

MiaMaria sa...

Hej!

Visst är det kallt och eländigt....
Passar bra att pyssla!

Lycka till inne hos mig!
MiaMaria

alidas sommaräng sa...

Vilken fin blogg, har inte hittat hit tidigare, men kommer gärna hit igen. Ja snö kan man säga, ca 1 dm inte så kul ;o( kram.L

Anonym sa...

Skit i städningen! Pyssla istället!
Man måste i alla fall sopa efter pysslet.

faster atta sa...

Jag satt oxå och bara tittade i böckerna i några år innan jag provade att sy... Och nu är jag fast, det är ju en drog!!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Men vilka underbara stämplar...du måste berätta för mig hur man gör....fattar inte!Målar man själv eller vad??

underbara kannor!
Helt rätt fram med dom bara.

Kram Nilla

Anonym sa...

Hoho!

Nygammalt sa...

Ja ut med snön och in med värmen =)
Du gjorde helt rätt i att ta fram dina fina kannor.

Blomsteraffären jag pratade om ligger ute i Ängbyplan, Bromma.

Kram.