lördag 26 april 2008

En ganska så stillsam lördag.......

I dag så lovade jag Filip att vi inte skulle göra något alls för han ville bara vara hemma och leka med kompisar .........alltså blev det en dag hemma !

En liten sväng till centrum tog jag i alla fall (lönen har ju kommit och som vanligt är jag ju livrädd att någon illasinnad mal ska äta upp mina pengar .....så lika bra att handla upp dom , eller hur?)


En liten sväng in på Hemtex blev det förstås . Fin vit korg på rea! Tänkte att den skulle bli fin på bordet med servetter i .....måste handla mer servetter för det här såg ju för fånigt ut!
Lite pyssel har jag gjort i dag......dax att börja tänka på sommar presenterna!


Ser lite roligare ut att ge bort en flaska vin så här.

Jag har i min ägo ganska så många dalahästar eftersom jag har ett förflutet som Dalkulla! Tycker egentligen att dom är rätt trista -------Så fram med penseln ....



Så ja nu trivs jag bättre med honom! Nu är det säkert många som förfasar sig....så kan man väl inte göra med en gammal dalahäst .....jo det kan man ....

Flitiga bloggläsare ser säkert att jag har blivit inspirerad av http://www.jordgubbarmedmjolk.blogspot.com/



Stora delar av dagen har jag suttit på balkongen med en kopp kaffe och nya numret av Allt i Hemmet, Skönt som bara den ! Det är otroligt vilken värme det har varit i dag! I år så ska balkongen gå i vitt och rosa!



Fina rosa sittdynor hittade jag på Hemtex idag .....2st för 99kronor! Nästan gratis!



HA EN FORTSATT TREVLIG SOLIG SKÖN HELG!!!








11 kommentarer:

Anonym sa...

Åh!vad fina dynor jag måste gå till Hemtex i morgon och se om jag har lika stor tur som du.
Du gör jätte fina kort ser jag då då vet även du hur man förgyller livet.

Kram från Lillian

Glitter och Marsipan sa...

Hej,kul att titta in hos dej.
Ja,det var nog många som var rädda att malen skulle äta upp deras pengar idag,förstod jag när jag var på Rusta en sväng.
Verkar som du har haft en skön dag på balkongen med tidning,å,vad det låter mysigt.
Vilket fint pyssel du har gjort.
/Anette

Anonym sa...

Jag gillade dina ros/röda hjärtan!
Är de också ett Hemtex-fynd?

Anonym sa...

Bara rosa var de visst!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

OOOooo underbara dynor...I lovepink..älskar den romantiska våg som dragit in i vår över alla butiker!!!!Måste ta en titt på Hemtex..gud sååå billigt!!!!

gött att bara sitta o slappa,,,phuu, när ska man hinna det;)!!

Så coolt du gjort på vin flaskan...så kul ide , får jag nog låna ;) till vår/sommargåvor!!
ar inte haft nån pysselinspiration alls det sista, vill bara greja ute nu....

Underbart ni hade utanför med alla blommor!!!Hör nog inte till vanligheterna!!!

ja..sladdar....phuuuu..vad gör man med dem!!!!!!????????!!!!

Ha en underbar helg!!!!
~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan!!

Solsjö - Under en vind sa...

Hellre måla och älska dalahästen att att avsky och gömma undan...det är min melodi då det gäller att måla gamla saker!

Vad fint pyssel du gjort!

Ha det gott, kram!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

ååå så mycke fint du fyndar på hEMTEX.Måste bra in där snart....

Skönt att bara vara hemma ibland.

Kram Pernilla

Anonym sa...

Jag tror att Hemtex lever på oss två. Man hittar alltid något oumbärligt där.

Bia sa...

Fy vad jag har slarvat!
Jag har inte gjort nått inlägg!
När du visa din häst kom jag ihår att jag också målat en dalahäst vit.

Sallys hus sa...

Ha ha....ja de dynorna kunde du ju inte låta bli att inhandla för de var ju nästan gratis!!!
Vad fina de var också!!
Det kommer bli en riktigt romantisk och super fin balkong.
Hemtex har verkligen jätte mycket fint...men man undrar ju om rean aldrig kommer ta slut....
Vet du jag har också en massa malar....fniss...de bor i mon plånbok......fniss...
Ha en härlig valborg!
Kram katarina

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Oo tack Stina , tack för att du är så go!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~