torsdag 17 april 2008

Rent Hus och pelargoner........

Oj veckan går fort....redan torsdag.
I dag blev det en VAB dag med en snorig liten son . Passade på att skura och röja lite på balkongen ,äntligen känns det som att våren är på G ! Planterade om lite övervintrade pelargoner (lite tantvarning ,.....men vad då jag är ju tant !)

Ser ni ? Solen lyser in på balkongen!!! Den är ju inglasad så drar man för ordentligt så kan man få lite tropiskvärme där !


Dammade av min balkongmus .....visst är han söt? Tittar ni noga på den andra bilden så ser ni att jag även har en balkong groda !

Igår så satt jag och Filip bänkade framför favorit programmet RENT HUS.....
När det var slut så sa Filip ....
-Mamma ,kan inte vi ringa och be dom där tanterna komma hit???
-Men så skitigt har vi väl inte??
-Men mamma ,stökigt har vi ...kolla på ditt skrivbord!!!


OOpppss!!! Men jag har en anledning att ha det så rörigt ....är mitt uppe i en massa projekt.............................




Fick ett par nya söta stämplar på posten häromdan .....så nu har jag inte tid att sitta här längre ...............


Ha det så bra .......Blir glad om ni som tittar in här lämnar en kommentar ,för jag är så nyfiken på vilka som hälsar på!

10 kommentarer:

Bia sa...

Jag har sticklingar till dig, pelargonsticklingar. Mera tantblommor.

Anonym sa...

Ditt skrivbord är inte skitigt. Det är bara kreativt rörigt.
Det är himmelsvid skillnad!
Ulla

Gårdsromantik sa...

Åh!
Så mycket rart du visade idag!
Det gillar jag. Balkongmusen var underbar!

Kram Maud

MiaMaria sa...

Hej!

KAn man övervintra Pelargoner är det ju toppen och de blir ju så himla fina!
Här pysslas det kan man se på röran...blir likadant här när man ska göra något!

Önskar dig en härlig helg!
Miamaria

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Men så gullig din lilla balkongmus är.
Det är så fnt med pellisar..fast lite tant kanske..hihihihi..näe då...plantera med glädje.Ska iväg idag å handla några jag oxå...fina ju.

Kram Pernilla

Sallys hus sa...

Hallå vännen!
Det var länge sedan jag skrev till dig...hoppas du inte blir ledsen på mig........jag hinner knappt med att andas......nu mår jag pyton så nuhar jag äntligen lite tid.
Fnissar åt dina söner....de verkar rackarns goa....
Min son är ju 12½.....han är fortfarande rätt kort...kan inte riktigt inse att det kommer stå 43:or i hallen snart.
Än så länge har vi samma storlek han och jag.
Vad härligt att få göra i ordning på balkongen....det är ju ett tydligt vårtecken...och det är absolut inte tantvarning på pelargoner.....
Jag ääääälskar pelargoner och är minsann ingen tant....fniss...

Vilka söta stämplar du fått hem. Du är sååå duktig.....rent hus skulle behöva komma hit!!!
Vi håller på och rensar kattvindarna....huuuuu va mycket grejjer man har.....det tar aldrig slut!
Ha en härlig helg, kram Katarina

Anonym sa...

Åh vad mkt fint du färglagt!!
Hoppas du får en trevlig helg!

Jes/Vita villa vila sa...

Å så härlig förstabild, där solen tittar in! Mysigt att göra så fina kort också ♥

Jes

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hihi...japp just sån röra har jag med bland mitt pyssel...men på nåt konstigt sätt funkar det bra...funkar inte med ordning såå länge;)

hoppas du haft en fin fin helg!!O hoppas sonen mår bättre!!!

Ha det så fint!!
Soliga lördags kramar Millan!!

Anonym sa...

Men åh, vilken söt liten balkongmus :-)
Ha det så skönt i solen! Kram!