söndag 13 april 2008

Man vet att man är tonårsmorsa........

.....när helgens frukost inte längre betyder macka & Oboy vid 10tiden!
Tonårsfrukost betyder köttbullar och makaroner vid 13-14 tiden!
När man frågar sitt lilla gull -Vart ska du gå?
Det lilla gullet svarar med något "sprickig" röst -UT!
Mamman frågar vänligt -Vad ska du göra ute?
Gullet svarar -Öh ...vet inte ....inget !
Eller när man ropar Alexander! och får svaret -VAD???
Det lilla pojkrummet är fullt med skitiga strumpor i storlek 43........och lägenheten stinker av parfym! Herregud hur kunde tiden gå så snabbt?

KOMMER NI IHÅG KAKALBUMET SOM JAG BÖRJADE MED FÖR ETT TAG SEN??
Nu är det klart.....blev bara ett par sidor för det var inte lätt att hitta små recept .....och det var inte lätt att göra hål i CD skivorna .....ska bli fler sidor sen....




Helgen har varit lugn med lite pyssel och godis ätning. Har varit i Lokalen både i går och i dag! I går för att hämta lite stämplar och material (skulle verkligen behöva dubbelt av allt ) städat lite så att det kan pysslas där nästa helg . Någon som vill komma==????


Idag så tog vi dit mina gamla föräldrar så att dom fick se vårat tillhåll!!!

Mamma hade med sig en vacker bukett som jag delar med mig av till er alla !

Ha en trevlig vecka och hoppas att vi slipper mer snö!!!
















11 kommentarer:

Spånga lyan sa...

Vilken roligt ide med cd skivorna.
Må så gott
Hälsningar Kerstin

Anonym sa...

Ovanligt och kul kakalbum. Det som har hänt med ditt lilla gull kommer aldrig att hända mina barnbarn. (Jag tror på tomten också =). ) Kram och ha en bra ny jobbvecka.

Gårdsromantik sa...

Men nu blev jag nyfiken "kakalbum" och tilhåll där man stämplar????
Måste läsa förvirrad - blir lätt förvirrad.

Ps! Sonen min har också begränsat ordförråd nuförtiden! ;-)

Kram

Gårdsromantik sa...

Nu har jag spionerat runt hos dig - det verkar ju vara en helt oskyldig verksamhet ni pysslar med i tillhållet!
Kul idé med kakalbumen!

Kram igen Maud

Bia sa...

Helt plötsligt kommer han vara seriös farbror.
Fina blommor!

Anonym sa...

Vilket fint litet album, kul idé!
Lokalen verkar va ett välbesökt ställe, synd man inte bor
närmare ;0)
Självklart får du länka ;0)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej Stina min Fina!!

Såå fint pyssel du gjort!1
Läckert!

i skara köpte jag lite hjäertan av olika material..glitterlim strutar mm.....ska visa snart...

japp..kan va hektiskt ibland..svårt att få ihop allt....Maken har med eget företag med 25 anställda..eller..rättare sagt vi ...men jag har ju varit sjukskriven från det den sista tiden..med egen firma finns minst sagt mycket att göra!!! På både gott o ont!!!!
♥kram millan♥

Anonym sa...

Kämpa på!
Vilken underbar beskrivning av en tonårsmorsa.
Ulla

Unknown sa...

Ja nu är det mycket ti-hi...=) Hoppas att du har det bra och att du följer mig på mina upptåg..kramar Malin

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Tak så mycket...go kväll o kramisss!!!!

Milizzz

Anonym sa...

Vilket gulligt litet album :-) Något sådant har jag aldrig sett förut.
Det låter som att det kommer bli "intressant" om 10 år när jag får tre tonåringar i huset, hi hi :-)