tisdag 27 januari 2009

Varför går inte allt som på räls???

Ja det har ju varit lite tyst här på min blogg ett par dagar ! Men det har sin förklaring......ni vet min helt perfekta super bra lokal som jag håller på att renovera .......i söndags så upptäckte vi att det var lite fuktigt och luktade ! Nu har hyresvärden fått lite extra jobb , golven är borttagna och fuktkällan söks ! Det här innebär ju att det kommer att ta en evighet innan min fina perfekta lokal är klar !!! SKIT!!!
Men varför ska allt gå lätt??!!! Så just nu känner jag mig lite låg.
Jag är ju den typen av människa som vill att allt ska bli klart på stört . HATAR ATT VÄNTA!!!
Men ,men det blir nog bra till slut ......men så trist !

Har suttit och lekt med lite foton i kväll ! Kolla även en yngre vän kan se äldre ut!!!!Fniss.......




Men jag ser yngre ut!
Kunde ju inte låta bli att leka med mitt favorit familje kort!
Någon som vill leka???
Man behöver inte kunna JAPANSKA ...men det underlättar!
Alexanders operation av armbågen gick alldeles utmärkt ,. Men det var allt lite läbbigt att se honom bli sövd .
Nej nu väntar sängen och boken på mig ........
Fortsättning om lokalen följer!
Ha en bra vecka!


18 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ha , ha ja den där sidan har jag oxå hittat , kul med sånt där !!!
Men vad tråkigt med vatten läckan , om det kan glädja dej så kom jag hem till en oxå idag .
Diskmaskinsslangen hade släppt och allt diskvatten pumpats ut i diskbänsskåpet . Så det har blivit förstört och golvet nedanför är alldeles buggligt . Vårat nya kök :-(
Få se om vi får ngn ersättning av dem som kopplade in den .
Så upp med hakan tjejen , det löser sig sa hon som sket i vasken ;-)
Kram/Lotta

Jenny Oak Fae sa...

Fy vad tråkigt med lokalen..!

: (

Måste verkligen tacka dig för tipset om den där hemsidan, nu har jag suttit och "lekt" där ett tag, jag hade en massa bilder på mig själv som jag hade fixat till på hairmixer.com och när jag nu fixade till dem så att de så gamla ut blev de riktigt bra faktiskt..!

KRAM, Jenny

<3

Anonym sa...

Det underlättar om allt blir klart NU, men hur ofta blir det så? Lokalen blir nog bra när den är färdig. Kram.

Bia sa...

Ha lite tålamod.
Tänk att det var bra med läcka nu och inte när ni var helt klara med målning och allt.
Håll ut!!!!!

Anonym sa...

Trist med lokalen. Det måste tydligen vara lite motgångar i livet....tyvärr.
Japanska sajten var ju jättekul.
Tack för tipset :-)

Anonym sa...

Men vad trist! Hoppas hyresvärden gör ett bra jobb, så inga otrevligheter kommer sen. Ps, du ser väl till att inte betala nån hyra förrän allt är åtgärdat?!

Anonym sa...

Men guuu´vad jag ser sjuk och gammal ut!
Jävla skit lokal! Hoppas att det är lite fart på din hyresvärd.

Anonym sa...

Tack, ja , det var skoj att prova nåt nytt inom kortvärlden :)

Änglahem sa...

Den frågan är du inte ensam om att ställa vännen!....men tänk om det NÅGON gång i livet kunde gå som på räls, hade ju varit förnämligt alltså!
Man får lov att gräva ner sig ett par dar, men sen dj....ar anamma så är det upp med ärmarna och slå sig fram igen!
Förstår att det känns frustrerande just nu, men det löser sig ska du se.
Att allt ska ske på en gång...helst igår igentligen..., jag är likadan. Visst blir man ledsen när det inte går som man tänkt, men jag har vanan inne nu...man lär sig lite mer för varje gång!

UPP MED HAKAN VÄNNEN! Ta och svinga hyresvärden i nackskinnet om han tar för lång tid på sig!*fniss*...kanske inte bokstavligen....eller?

KRAMAR I MÄNGDER!
Ulrika

Anonym sa...

Och inte såg jag yngre ut idag heller!
Jag kanske skulle lägga in en bild på dig med dina kändisdubbelgångare!

Anonym sa...

Tina Turner! Yes!! Det är ju en kvinna! Testa att vrål-le på fotot så blir det en större utdelning av kvinnor. Anna testade mitt foto från i julafton när jag hade fått min kamera och då...fick jag några lyckoträffar:)

Sallys hus sa...

Hej Stina!
Det var länge sedan..
Har varken haft tid eller lust att blogga på länge...
Men här har det hänt mycket...
Ny lokal med fukt..operation, gamla bilder på nya tjejer...eller hur var det...fniss...
Som vanligt fina kort....
Hur hinenr du??? Jag tycker alltid du verkar ha 58 olika bollar i luften.

Ha en härlig helg!
Kraaam Katarina

Living by Milla sa...

Grattis i efterskott vännen! Härligt att bli ett år klokare...*hihi*

Tålamod var ordet..Jag vet att det inte är lätt att vänta. Är likadan själv, allt ska ske på studs - helst igår.:)

kram Camilla

Spånga lyan sa...

Hej Hej
du har fått en utmaning av mig på min sida
Hälsningar Kerstin

Anonym sa...

Å nej vad surt med lokalen! Jag är oxå sån som vill att allt ska ske på en gång ;P

Ha en härlig helg!!

Kram!

Hagbacken sa...

Å vad tråkigt med fuktskada....

Men visst var det kul att leka med bilderna...

Kram och trevlig helg!

Kram Linda

Anonym sa...

Mamma mia! Njaä...jag hr ju inte ens sett filmen!

Skynda dig att göra utmaningen nu! Vill ju veta vilka delar av kroppen du gillar bäst:)

Anonym sa...

Hej jag har också varit inne på den sidan, jättekul och korten blev nästan finare tycker jag :-)

kram Lisbeth

Fin blogg du har...